Varg eller hund?

Bjärven!!!!

Var du uppe under älgjakten?

Jag heter Matti Ohlsén, distriktsveterinär i Härjedalen. Detta är ett prima exemplar av det djurslag vi ser mest av på kliniken. Tvättäkta Jämthund!!!

mvh / Matti

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Varg eller hund??

Hej,

Jag, tillsammans med min arbetskamrat, kan med 100% säkerhet säga att detta är en HUND!! Har själv 2 hundar och min arbetskamrat är ägare till 3 hundar och har ett stort intresse av hundar. Min arbetskamrat är även jägare och har väldigt bra koll på allt som gäller hundar och vargar. Så jag säger att detta är en HUND! MVH Malin
[Ändrat av Maleh 2003-03-18 kl 11:18]

Re: Bjärven!!!!

mattio; sa:
Var du uppe under älgjakten?

Jag heter Matti Ohlsén, distriktsveterinär i Härjedalen. Detta är ett prima exemplar av det djurslag vi ser mest av på kliniken. Tvättäkta Jämthund!!!

mvh / Matti

Jag blir nu mer och mer säker på att det verkligen var en varg. Det är det enda resultatet man kan få fram av denna folkliga opinion. :)

Uff... när var det nu jag var uppe? *tänk, tänk*
Jag är ganska säker på att älgjakten var igång då, vi såg t.o.m. en springa över vägen. Mer exakt kan jag inte svara på. Dock var jag inte uppe för att jaga.

Hund!!!

Instämmer med jämthunds förslagen, möjligtsvis en gråhund, men definitivt ingen varg.
Vargar har inte vit mask i ansiktet!
Har själv en Malamute och någon sådan är det INTE ej heller en husky eller annan polarhund.

Ha det!
/Emma med Hunden Nooki

Jämthund ?

mightyrasta; sa:
Goder afton alla glada!

Tyvärr hinner jag inte skriva mycket nu, men min fråga är om djuret som finns i mitt fotoalbum:
http://www.utsidan.se/medlem/album/visa.htm?ID=6255
är en varg eller en hund? Bilden tagen i Jämtland.

Om det är en varg kan jag lägga upp lite mer info om den senare.

G'kväll, ladies and gentlemen
Erik

Jag tycker som jag redan skrivit att det liknar en jämthund, men jag tror på inblandning av annan ras speciellt på bilderna på avstånd.
Vad är det för hund ? Vem äger den ?
Det är väl enda chansen att få svar på frågorna.
Anmälan till efterlyst..........

Re: Jämthund ?

Partys; sa:
Jag tycker som jag redan skrivit att det liknar en jämthund, men jag tror på inblandning av annan ras speciellt på bilderna på avstånd.
Vad är det för hund ? Vem äger den ?
Det är väl enda chansen att få svar på frågorna.
Anmälan till efterlyst..........
Vem som äger den kan vara lite svårt att ta reda på, jag bor ca. 80 mil från platsen. Dessutom känns det inte lika intressant som det gjordes i början, innan jag fick reda på att det inte var en varg.

Hälsningar
Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips