varför Est Kajaker

Har följt en del diskusioner på detta forum och måste bara fråga varför detta stora intresse? Är det bara priset? Jag vet för visso inte hurdana de är att paddla men av det jag har sett av dem kan jag inte säga att de känns särskilt speciella.

Point 65 för halva priset?

"älskar och brinner för paddling men det skall gå så fort som möjligt"

Kanske fel typ av kajak för dig..?
[Ändrat av Jadde 2004-05-24 kl 02:04]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag köpte en P65 XP bara för att modellen "verkade" attraktiv. Att den var tillverkad i Estland hade ingen egentlig betydelse.

Vad jag vet så är det väl så att en del "stora" märken har tillverkning i Baltikum utan att det är så väl känt, och sedan finns det väl ganska gott om exempel där tillverkningen sker i ett helt annat land än vad man förknippar fabrikatet med.

Har nu paddlat min XP, i ett halvt år och är mycket nöjd. I helgen var jag ute på en ganska gropig Mälare.

Jag i och för sig inte så mycket att jämföra med, men än så länge känns det som om kajaken kommer att motsvara alla mina krav, och priset var ju förstås snarare 15 än 25 kkr. XP tror jag uppfattas som en ganska snabb modell även av de som begriper mer än jag.

Det var väl inte xp jag syftade på och jag vet att det är många som låter legotillverka sina kajaker och legotillverkas de kan man ju själv välja hur man vill ha dembyggda. Jag håller själv på och leta runt efter någon som kan legotillverka kajaker åt mig men det var inte poängen. frågan var mer riktade mot de gamla modellerna som alla importerar och jag menar inte så mycket hur de är byggda heller utan om modellerna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips