Var prova Taiga.

Såg I en tråd om byxval att Taiga nämndes, vilket får mig att osökt börja tänka på min urgamla GoreTex jacka av samma märke. Den köpte jag p å impuls utan att veta ett smack om GoreTex eller vad det skulle vara bra för.

Så här 8-10 år senare så kan jag konstatera att det är mitt bästa jackköp någonsin. Men nu börjar åldern ändå ta ut sin rätt, på jackan alltså, och jag har börjat se mig om efter en ersättare. Och då gärna en Taiga igen (min gamla ser otroligt fin ut trots sin höga ålder och allt den varit med om) vilket leder mig till frågan. Var kan man få se och prova deras utbud?

Leif...

Taiga

Hej

Taiga säljer i första hand till företag eftersom de jobbar med yrkeskläder.

Många av deras plagg funkar oxå jättefint för friluftssammanhang även om de inte är så extrema när det gäller vikten. Bra funktion och tåliga kläder gör de iallafall. Jag har själv flera av deras modeller på jackor och byxor samt underställ.

Vänd dig till Taiga och fråga var du kan köpa deras kläder eller gå in i deras webbshop och beställ.

http://www.taiga.se

mvh
Jan-Eric

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Prisvärda!

Vi använder Taigas kläder på jobbet och jag också bara gott att säga om dom. Deras priser bevisar att det inte behöver vara dyrt att tillverka bra kläder.

Eländigt att man skall behöva fara så långt för att kika på en jacka. Nåja, man får väl helt enkelt ge upp Taiga och köpa något annat. Tråkigt.

Leif...

Bra storlekar

Jag måste få vara och berätta var vad jag tycker om Taiga. Kläderna är som någon sagt tidigare arbetskläder och väger därefter. Men vilken tillverkare i sportbutiken har XXXL, D storlekar, och även C150 osv i sina storlekar. Kvalite, funktion och storlekar gör att jag köper nästa alla friluftskläder där. Hon jag delar säng med har en parkas som hon älskar och många sagt att den är snygg fast den är en jobbarjack. Att hon inte fryser i den fast hon brukar frysa konstant annars gör den inte sämre. Andra tillverkare borde fundera på deras utbud lite mer för deras styrka är att de har en större försäljningskanal.

Kan bara instämma, har enbart goda erfarenheter av Taiga. Tycker det är skönt att se att det är någon som står för lite nyskapande och kvalitet utan att ta en hel förmögenhet för det. De har filialer i Stockholm och Östersund, men jag vet inte om de har kläder att prova där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips