Var! paddlade du Senast

Hej!

Jag kommer fran Münster i Tyskland och deltar i tyska havskajak-forum. Vi bestämde i forum att träffas i Konstanz och paddla pa Bodensee fran 26-28/12. Se vara bilder under http://www.pixum.ch/viewalbum/?id=1105481.

Förutom en Kodiak (Prijon) och en Nordstern (Lettmann) var vara kajaker mycket "exotisk": Umiak (Meier), Langeoog (Weiterer/Rook-Schmidt), Spitzbergen (P&H), Godthab och Polar (Lettmann), Amrum (Pietsch) plus 4 själv byggda träkajaker.

Det var jätteroligt och vi vill upprepa det var/sommar 2004 lite längre norrut i Tyskland.

Nyarsafton paddlade jag 10 km pa Werse (en liten flod som mynnar i Ems), och nyarsdag 15 km pa Ems (som mynnar i nordsjön).

Hälsningar fran Tyskland,
Anja

Min första tur i år

Min senaste paddeltur var nyårsdagen. Jag tog en tur på Åland Hav. Det var -6 grader när jag for ut och -9 grader när jag kom tillbaka. Jag såg en örn. Det var en fin tur.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Från Bjölahamnen, Näset, den 14 december. Ut till en ö för trevlig fika med paddelkompisarna. Det blåste upp mer än väntat, och hemvägen blev en tuff kamp i de oväntat kraftiga vindbyarna och stora vågorna. Fick god nytta av att ha övat högt och lågt stöd. Var helt färdig när jag till slut lyckades ta mig i land!

KBH by, en eller annan gång under sen vår

Helgoland (Amagers yttersida) -Københavns lufthavn -Holmen -Christianhavns kanal-runt Christiansborg -och så tillbaka till Helgoland.

Runt Senoren i Karlskrona skärgård den 4/1-04. Isen låg i vikarna så jag fick leka isbrytare en stund vilket ju alltid är lika roligt.

Hovs Hallar

Tog en tur vid Hovs Hallar, Skåne idag, ett par minusgrader och svag vind. Mycket fint. På tisdag blir det i bassäng.

senaste paddelturen var i idre med forskajaken i storån med avslutning i klingforsen...

riktigt hätlig tur. Längtar tills isen släpper så man kan ut igen

Stendörren

Jag hade fin vinterpaddling i området runt Stendörren
i lördags 10/1. Spegelblankt och isfritt hav förutom i smala sund och vissa vikar. Siktade två havsörnar som seglade på den molniga himlen.
Härligt snart är det vår igen!!!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips