Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Var! paddlade du Senast
- Trådstartare paddlaren
- Start datum
Oktober var det senast, innan mörkertiden började. tog en tur ut till Revneset, Isfjorden, Svalbard.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Mot Sandöbron i snömos.
Den 2/12 paddlade ja ännu en gång från Sollefteå nerför Ångermanälven till Nyland . Sedan plaskades det via norra sidan förbi Litanö > Lugnvik till Sandön & bron för hämtning.
Kanon tur till stor del i pannlamps-mörker med öppen isränna nästan hela vägen.
Fast nu blir det nog förhoppningsvis skidor ett tag.
De e ju rätt roligt de me!!?
Den 2/12 paddlade ja ännu en gång från Sollefteå nerför Ångermanälven till Nyland . Sedan plaskades det via norra sidan förbi Litanö > Lugnvik till Sandön & bron för hämtning.
Kanon tur till stor del i pannlamps-mörker med öppen isränna nästan hela vägen.
Fast nu blir det nog förhoppningsvis skidor ett tag.
De e ju rätt roligt de me!!?
Säsongsavslutning
Min säsongsavslutning utfördes på egen hand den 20 december i Karlskronas inre skärgård. Vinterskärgården är vacker även utan snö när man lägger sig vid någon vassrugge och avnjuter sin medhavda varma buljong.
/Joakim
Min säsongsavslutning utfördes på egen hand den 20 december i Karlskronas inre skärgård. Vinterskärgården är vacker även utan snö när man lägger sig vid någon vassrugge och avnjuter sin medhavda varma buljong.
/Joakim
Solig juletur!
Tog en tur dagen innan Julafton. Tre minusgrader, nästan vindstilla och strålande sol. Åkte främst ut för att prova nya torrdräkten och fick en härlig tur som började i Näset (Bjöla), upp förbi smitten, rundade klockeskär, vidare mot Eskilskanal och sedan tillbaka. Härligt men jag klantade mig lite då jag packade och glömde ta med solglasögon. Solen står lågt vill jag lova! Tyvärr inga sälar men jag fick tillfälle att hälsa på ett par hägrar.
Jesper
Tog en tur dagen innan Julafton. Tre minusgrader, nästan vindstilla och strålande sol. Åkte främst ut för att prova nya torrdräkten och fick en härlig tur som började i Näset (Bjöla), upp förbi smitten, rundade klockeskär, vidare mot Eskilskanal och sedan tillbaka. Härligt men jag klantade mig lite då jag packade och glömde ta med solglasögon. Solen står lågt vill jag lova! Tyvärr inga sälar men jag fick tillfälle att hälsa på ett par hägrar.
Jesper
Har gått & varit avis hela dan!!
Ja ville ju oxå helst göra turer runt svalbard!! Juuhh!!!!!
Polar paddling & skidåkning på riktigt med galenögda Normänn omkring mig som alternativ.
Inte som här med Ica, asfaltsvägar och butter norrlänningar i Höga kusten!!
Fast de e ju klart bättre änn mye annat, fast som den Svensk man är. "E man ju inte nöjd och rätt mycket avunsjuk".
Respekt till alla mörkergalna Svalbardare ,solen kommer snart å då blir allt bra
.
Mors Ronney Kull
[Ändrat av Ego 2003-12-28 kl 17:32]
Chevrolerik; sa:Oktober var det senast, innan mörkertiden började. tog en tur ut till Revneset, Isfjorden, Svalbard.
Ja ville ju oxå helst göra turer runt svalbard!! Juuhh!!!!!
Polar paddling & skidåkning på riktigt med galenögda Normänn omkring mig som alternativ.
Inte som här med Ica, asfaltsvägar och butter norrlänningar i Höga kusten!!
Fast de e ju klart bättre änn mye annat, fast som den Svensk man är. "E man ju inte nöjd och rätt mycket avunsjuk".
Respekt till alla mörkergalna Svalbardare ,solen kommer snart å då blir allt bra
Mors Ronney Kull
[Ändrat av Ego 2003-12-28 kl 17:32]
Hej.
Från Bjöla hamnen och förbi Näsets och smittens badplatser, runt en udde och sedan fick jag vända. Detta var min 5 sittning i mitt liv och min första "riktiga" paddling, detta i November och ensam.
Man är ju inte riktigt säker på vad man orkar - korsryggen skall stärkas, axlar likaså, benen strechas och psyket stärkas för man kan ju tro det värsta gubevars.
Hur som haver jag e´helt såld och detta kommer att bli min stora grej.
Från Bjöla hamnen och förbi Näsets och smittens badplatser, runt en udde och sedan fick jag vända. Detta var min 5 sittning i mitt liv och min första "riktiga" paddling, detta i November och ensam.
Man är ju inte riktigt säker på vad man orkar - korsryggen skall stärkas, axlar likaså, benen strechas och psyket stärkas för man kan ju tro det värsta gubevars.
Hur som haver jag e´helt såld och detta kommer att bli min stora grej.
Liknande trådar
- Svar
- 9
- Visningar
- 988
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg