Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
ta och låt skidan balansera på en av arm och se var den är jämt så ritar du en lätt makerig och sen tar du skidan på golvet och testar hur det ser ut med foten där mot makerign.
skidans balanspunkt hittar man så som såg beskrev, men om det rör sig om en nyare längdbindning med en profil som löper under hela pjäxans längd behöver du i alla fall en borrmall, eftersom du förmodligen inte har det, är det lika bra att låt sportaffären också göra hålen.
vill du komma ner i pris kan du ju skruva bort befintlig bindning och själv skruva dit den nya. bara be dom borra med andra ord.
jag är ganska praktiskt lagd och brukar ha koll på bitarna men har misslyckats ändå när man halkat runt själv och borrat utan jiggen. det behövs inte mer än någon ynka mm. förskjutning av den bakre delen, så blir hela bindningen tillräckligt sne för att det både ska kännas och synas.
det har du kanske redan tänkt på, lite oberoende av skidtyp och material, bör man plugga gamla hålen. jag brukar lägga i epoxi och trycka ner en palstplugg i hålet, men det funkar med tändstickor eller nå´t också.
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer