Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Var ligger detta stenblock?
- Trådstartare Örnsätrarn
- Start datum
återkoppling
Det ligger på tre stenar. Jag vet inte hur det gått till men inlandsisteorin kan säkert stämma ibland men jag fick mer tanken att detta är gjort av människan. Kanske finns fler som vet eller tänker? Vackert och roligt i alla fall på vår vandring över Finnmarksvidda. Ogillar ni att möta människor rekommenderas området.
Det ligger på tre stenar. Jag vet inte hur det gått till men inlandsisteorin kan säkert stämma ibland men jag fick mer tanken att detta är gjort av människan. Kanske finns fler som vet eller tänker? Vackert och roligt i alla fall på vår vandring över Finnmarksvidda. Ogillar ni att möta människor rekommenderas området.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Passerade även i år. Ställde mig på andra sidan och det verkar som om Hambergs medhjälpare var 137 cm!
Tack för bilden. Jag var själv på väg dit i somras men blev tvungen att ta en annan väg.
Passerade även i år. Ställde mig på andra sidan och det verkar som om Hambergs medhjälpare var 137 cm!
Jo, nog ser medhjälparen kortväxt ut på bilden och den är ju även tagen före alla photoshop verktyg. Förresten svårt på original bilden att urskilja personen, med det behöver ju inte vara en han.
Att det är en man kan man utgå från. Jag kan inte minnas att jag läst att Hamberg hade kvinnor som medhjälpare i fältarbetena. Men jag kan ju ha fel. Om man tittar i Hambergs dagboksanteckningar så bör han ha nämnt vilka medhjälpare han hade vid den tiden. Det kan mycket väl vara en av dem.
Att det är en man kan man utgå från. Jag kan inte minnas att jag läst att Hamberg hade kvinnor som medhjälpare i fältarbetena. Men jag kan ju ha fel. Om man tittar i Hambergs dagboksanteckningar så bör han ha nämnt vilka medhjälpare han hade vid den tiden. Det kan mycket väl vara en av dem.
Det stämmer säkert att det är en man, samtidigt är det inte omöjligt att han skickade fram den kortaste medhjälparen I teamet för att få stenblocket att framstå som större än det är.
Han kanske hade med sig den kortväxte samen Lill-Månke som medhjälpare! 120 cm var denne filur
Vems tur är det att gå och kolla med måttband?
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg