var köpa ryggsäck

Jag skrev tidigare ett inlägg om Bergans kontra Berghause. Efter att tagit några ordentliga tittar på båda säckarna så har jag börjat fundera på var jag kan köpa dessa till lägsta möjliga pris?
Powerframe i butik brukar landa runt 4050kr vilket är mycket pengar att lägga ut (dessutom verkar säcken ha lite väl plastigt avbärarbälte) och Berhause civila variant av Vulcan är bra svår att få tag på och kostar runt 3300kr. (vill helst ha den civila varianten med höj och sänkbart lock).
ytterligare en fråga:
Kan man få ner det stora Trangiat i Berghause ytterfickor, det går i Bergans säcken?

Sammanfattning: Var hittar man dessa säckar till lägsta möjliga pris (Nätet postorder etc)?

/Mårten

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
JK flugfiske har höjt priserna

Hej,

JK flugfiske har höjt priserna sedan jag var inne där för någon dag sedan.

Synd, jag hade nämligen tänkt beställa därifrån.

/Johannes

Jag har en Powerframe..

som jag skulle kunna sälja till dig Mårten. Den är i absolut nyskick. Har bara använt den under en vandring. Den är superskön på ryggen men den är för stor för mitt behov. Har man lite sned rygg är den mycket bra då man kan justera rygglängden individuellt på höger resp vänster sida, nu kanske det inte är ett problem för dig men nämner det ändå. Är du intresserad kan du maila mig.

MVH Urban.

Berghaus billigt

Hej,

Jag har själv funderingar på att köpa en Berghaus Vulcan eller Atlas. Gå in på http://www.bw-versand.de för att hitta bra priser på dessa. 210 Euro (=1900-2000 SEK) är det annonserade priset. Det går ej med postförskott till Sverige utan man betalar in i förväg, vilket känns lite ostabilt. Har själv inte köpt därifrån ännu men planerar nog att göra det.

Mvh,

Andreas

Finns det någonstans här i närheten av Göteborg-Borås-Trollhättan eller övriga västsverige där det säljs Bergans/Berghaus-produkter?

/Stefan

Re: Recon, säckförvirring

Aardwolf; sa:
http://www.recon.se säljer ut berghaus Vulcan för 2400. Snabb serviice. Men det är den militära varianten av Vulcan

Den militära varianten av Vulcan heter Trident och är på 110 liter. Den säljs inte av Recon.

Vulcan och Atlas är båda civila säckar, Atlas med höjbart lock och lite bättre placering av nedre blixtlåset.

Mvh,

J

Bergans

I Göteborg kan du även hitta Bergans på Kanotcentrum. Jag har för mig att Berghaus finns på Military Shop.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips