Var köpa Insulmat?

Hej! Någon som vet var man kan köpa Insulmats liggunderlag? Både butik och websida är intressant. Har någon erfarenhet av dessa liggunderlag? Gärna i jämförelse med Exped. MVH johan

Finns på vilken Intersport eller Stadium som helst, dekaltrimmade till McKinley respektive Everest.

Tyvärr är det dock sällan Insulmats senaste modeller.
Men affärer som säljer Pacific Outdoors andra produkter, till exempel packpåsar från Wx-tex, borde kunna ta hem liggunderlag.
Svensk agent är http://www.josport.se/

[Ändrat av Nordesjö 2006-07-04 kl 11:15]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej

Jag fick just Ether Thermo-6 levererat. Köpte det på:
http://www.utrustad.se för 465 kr.
Känns som ett klipp. Sparar ca 500 g jämfört med mitt gamla therm-a-rest.

Nu har jag bara provat det på golvet, men det kändes som att det var mycket bekvämt.

//Jimmy

Nån som vet om denna modell finns ute i butiker till rimligt pris? Insulmat SP-01 ska den heta...

Bilagor

• air-pad.jpg
    air-pad.jpg
    4.4 KB · Visningar: 935
Köpte mitt Insulmat Ether Thermo 6 (fast under namnet Pacific Outdoors) på Naturkompaniet i Malmö. Än så länge är jag nöjd med det och det väger ju nästan ingenting. Känns ganska smalt, men jag kan inte säga att jag vaknat vid sidan om så värst många gånger.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips