Var köpa glasfiberstång

Jag behöver uppgradera min hundskakel och söker tips på var jag kan finna 10mm glasfiberstång eller liknande i ca:2m längd.
Ju närmare Växjö destå bättre men alla tips mottages tacksamt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Någon sade att det finns 12 mm glasfiberstav på Granngården, för stängsel. Har inte undersökt det närmare. Kan någon bekräfta el dementera? Annars kanske det är värt att kolla.

MVH
/Mikael

Elektriker-rör, PU-rör eller vad dom nu kallas har jag lite dâliga erfarenheter av för utomhusbruk.
De verkar ta illa vid sig av UV-strâlning och temeperturväxlingar och blir spröda.

Han skrev ju att han behöver 2 m längd? Och den där på Nordpost har väl fastlimmade detaljer som nog är svåra att få bort...

För att förtydliga lite och göra tråden användbar som information för framtida sökningar så förtydligar jag lite.
Jag har jag en BOIK-skakel för en hund och skall antingen förlänga den så den passar för två hundar eller göra en förlängningsdel för ytterligare en hund.
Orginalutförandet består av aluminiumrör i ändarna och 10mm solid glasfiberstång på "mitten".

IMEX http://www.imexfiber.se/ säljer stänger och rör av alla dimensioner och längder.

Grangårdens stängselstolpe i glasfiber http://www.nordpost.se/ är både för kort och tunn för ändamålet. Däremot funkar den bra till ex. "linhållarspröt" och liknande. Plastdetaljerna lossnar lätt med lite värme.

Elektrikerrör är som nämnts inte särskilt bra. De är för mjuka, böjliga, för att kunna ta påskjut och även lite gingliga i övrigt. Dessutom tål de som sagt kyla dåligt och om man värmer dom för att böja så blir de spröda. De funkar däremot utmärkt till att göra prototypmodeller!

Tack igen för tipsen!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips