Var köpa Alfa Skarvet (för Rottefella BC)?

Hej!

Jag är på jakt efter pjäxan Alfa Skarvet, en norsk goretexpjäxa som passar till Rottefellas BC-bindning. Den finns att köpa i Norge, men priset för att beställa blir mycket högt. Vet någon var man kan få tag i dem i Sverige? Eller råkar någon ha ett par till salu? (Jag vill ha storlek 40.)

PS. Jag vet att Skarvet fanns i en tidigare modell för Salomons breda pinne, men det är alltså inte den jag är ute efter utan denna: http://www.skistovler.no/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=31

Hälsningar
Anna-Malin Karlsson

annamalink@gmail.com

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Jag har nyligen mailat med både Lindells Sport i Örebro och Sportsnett i Oslo ( http://www.sportsnett.no/ ) angående Alfa Skarvet.

- Lindells har slut på nästan alla storlekar och säker att dom inte tar hem några fler Alfa Skarvet i nuläget utan hänvisar till butiker i Norge.

- Sportsnett i Oslo säger att dom kan dra av norsk moms på priset när dom leverera till Sverige om du ber om det. Du måste däremot betala svensk moms/tull när du hämtar ut dom. Har inte räknat på det själv men så dyrt borde det inte behöva bli, förutsatt att du är säker på storleken.

//Björn

avslutad210712

Gäst
- Sportsnett i Oslo säger att dom kan dra av norsk moms på priset när dom leverera till Sverige om du ber om det. Du måste däremot betala svensk moms/tull när du hämtar ut dom. Har inte räknat på det själv men så dyrt borde det inte behöva bli, förutsatt att du är säker på storleken.

//Björn

Intressant för när sportsnet lade ner i Sverige så kollade jag vilka leveransvillkor som skulle gälla från Norge men då var det inte så säkert att de skulle dra av den norska momsen men man hade varit tvungen att betala den svenska vilket gjorde att sportsnett blev rätt ointressant.

Har själv varit sugen på den pjäxan men eftersom mina Alpine 1600 fungerar hur bra som helst så får det vänta tills de blir utslitna vilket troligen aldrig inträffar med den användingsgrad jag har.

Trist

att det skall vara skyddstullar etc från Norge. Hade mycket krångel när vi köpte jacka resp anorack via DNT i Ventile för 10 år sedan. Bara att byta storlek blev en lång byråkratisk följetång.

Du har inte någon gammal klasskamrat eller liknande i Norge?

Thure

att det skall vara skyddstullar etc från Norge. Hade mycket krångel när vi köpte jacka resp anorack via DNT i Ventile för 10 år sedan. Bara att byta storlek blev en lång byråkratisk följetång.

Du har inte någon gammal klasskamrat eller liknande i Norge?

Thure

Nu har ju ingen nämnt tullar utan endast moms. Du får alltid betala svensk moms på varor från utanför EU, och i vissa fall även på varor inom EU.

Tull & Moms från Sportsnett

När jag beställde en jacka från sportsnett för ca 5 år sedan så åkte jag på både tull och moms på 12 respektive 25%. Sportsnett drog av den norska momsen.

Via mail konversation med Sportsnett fick jag känslan av att chansen för att jackan skulle ha passerat utan att förtullas var i stort sett obefintlig, som om de skrivit "förtullas" på paketet. Detta var dock snart 5 år sedan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips