Jag tycker sunt förnuft betyder "så här är jag uppfostrad och jag tycker eller trodde att alla tycker eller brode tycka likadant"."Sunt förnuft" är de ord man använder när man inte kan argumentera för sin åsikt.
I de fall alla verkligen tycker lika så behöver ingen nämna sunt förnuft och annars krävs lagar och relger för att undvika friktioner och meningsskiljaktigheter. Om de flesta tycker lika utan relgering kanske det kan kallas sunt förnuft, eller bara praxis, så här brukar vi göra.
Ju fler människor jag träffar desto fler varianter av "vanlig" märker jag att det finns och det finns väl något fint i den friheten också. Även om jag inte delar din åsikt så är jag glad att man får tycka olika i de flesta fall.
Jag hörde en gång en officer säga något i stil med : Jag delar inte din åsikt men jag är beredd att dö för din rätt att tycka så.
Jag är lärd att man i kosgen gräver ner eventuellt toapapper tillsammans med det som kom ur kroppen. Skulle man vara nära en brasa kan man ju överväga att elda pappret där och bara gräva ner resten. Är man utan jordmån, på ett klippskär så blir det besvärligare. Hundbajspåsar att slänga i tunna senare kan vara en lösning då.
/Patrik