Var kan man köpa biologiskt nedbrytbart toapapper?

"Sunt förnuft" är de ord man använder när man inte kan argumentera för sin åsikt.
Jag tycker sunt förnuft betyder "så här är jag uppfostrad och jag tycker eller trodde att alla tycker eller brode tycka likadant".
I de fall alla verkligen tycker lika så behöver ingen nämna sunt förnuft och annars krävs lagar och relger för att undvika friktioner och meningsskiljaktigheter. Om de flesta tycker lika utan relgering kanske det kan kallas sunt förnuft, eller bara praxis, så här brukar vi göra.
Ju fler människor jag träffar desto fler varianter av "vanlig" märker jag att det finns och det finns väl något fint i den friheten också. Även om jag inte delar din åsikt så är jag glad att man får tycka olika i de flesta fall.
Jag hörde en gång en officer säga något i stil med : Jag delar inte din åsikt men jag är beredd att dö för din rätt att tycka så.

Jag är lärd att man i kosgen gräver ner eventuellt toapapper tillsammans med det som kom ur kroppen. Skulle man vara nära en brasa kan man ju överväga att elda pappret där och bara gräva ner resten. Är man utan jordmån, på ett klippskär så blir det besvärligare. Hundbajspåsar att slänga i tunna senare kan vara en lösning då.

/Patrik

En klämflaska med vinklat rör för att spola rent med vatten istället för att använda papper.
Efter en snabb sökning så heter en sådan grunka "intimdusch".
Det jag såg som finns här lämnar kanske lite att önska så för att få fatt i en bra så
är det nog värt att kolla i andra länder efter en passande konstruktion.
Kjol eller kilt kan vara bra klädesplagg att vandra i så att röven kan lufttorka efter rengöring.
I stora delar av världen tvättar man sig med vatten efter defekationen. Betydligt mer hygieniskt.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag tycker sunt förnuft betyder "så här är jag uppfostrad och jag tycker eller trodde att alla tycker eller brode tycka likadant".
I de fall alla verkligen tycker lika så behöver ingen nämna sunt förnuft och annars krävs lagar och relger för att undvika friktioner och meningsskiljaktigheter. Om de flesta tycker lika utan relgering kanske det kan kallas sunt förnuft, eller bara praxis, så här brukar vi göra.
Ju fler människor jag träffar desto fler varianter av "vanlig" märker jag att det finns och det finns väl något fint i den friheten också. Även om jag inte delar din åsikt så är jag glad att man får tycka olika i de flesta fall.
Jag hörde en gång en officer säga något i stil med : Jag delar inte din åsikt men jag är beredd att dö för din rätt att tycka så.

Jag är lärd att man i kosgen gräver ner eventuellt toapapper tillsammans med det som kom ur kroppen. Skulle man vara nära en brasa kan man ju överväga att elda pappret där och bara gräva ner resten. Är man utan jordmån, på ett klippskär så blir det besvärligare. Hundbajspåsar att slänga i tunna senare kan vara en lösning då.

/Patrik

Om din norm är "vanliga" dumbommar så absolut. Annars är sunt förnuft ganska enkelt, varför göra det avancerat.

Om din norm är "vanliga" dumbommar så absolut. Annars är sunt förnuft ganska enkelt, varför göra det avancerat.
Min bild är det tyvärr inte är så enkelt, se bara på alla långa "tyckar-trådar" här på utsidan - alla arguemtnerar för sin sak och tycker nog att de har en stor portion sunt förnuft. Jag tror inte folk arguementerar mot sin egen övertygelse.
Det finns många olika sätt att tycka och jag tycker att i många fall finns ingen norm om det inte finns explicita lagar och regler, Då är somliga restriktiva och somliga andra vill utnyttja till max och några andra däremellan.

Så sunt förnuft är nog inte så enkelt.

/Patrik

Min bild är det tyvärr inte är så enkelt, se bara på alla långa "tyckar-trådar" här på utsidan - alla arguemtnerar för sin sak och tycker nog att de har en stor portion sunt förnuft. Jag tror inte folk arguementerar mot sin egen övertygelse.
Det finns många olika sätt att tycka och jag tycker att i många fall finns ingen norm om det inte finns explicita lagar och regler, Då är somliga restriktiva och somliga andra vill utnyttja till max och några andra däremellan.

Så sunt förnuft är nog inte så enkelt.

/Patrik
Jag tror att det ligger i den mänskliga naturen att anse att just man själv har sunt förnuft. Hur jobbigt vore det inte för psyket att gå omkring och tänka: "Jag saknar sunt förnuft".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips