Var i Sverige paddlar Ray Mears?

Det finns ett avsnitt (nummer 4) i Ray Mears Bushcraft Series 2 där han paddlar utanför Karlsborg och Vättern tillsamman med Lars Fält. Vet någon var detta är? Det verkar vara ett riktigt vackert område som jag gärna skulle vilja besöka.

Tack på förhand!

Har för mig att det är i Granviksområdet, dock kommer jag inte ihåg namnet på sjön, Men de paddlar i Bo Wesliens kanoter. Tycker dock att det finns många andra platser som är liknande och även finare om man vil paddla.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Ja, jag tar gärna alternativ - det är inte så att jag vill göra samma sak, men det ser riktigt fint ut. Kan du rekommendera några alternativ som ser likande eller finare ut? Det ska gärna vara skog och lite öar man kan slå upp läger / elda på. Vill visa min icke-svenska flickvän hur fint vi har det :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips