Var hittar jag Rockport Walkpro skor?

Har letat förgäves i landet efter dylika. Svaret från butiker och mailorder företag är detsamma, Ingår inte i vårt Sortiment.
Vet någon en butik elller mailorder, som för i landet, vore jag tacksam.

Rockports artikelnummer är CG8973.

go tur

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tyvärr frakt och tull samt moms gör att USA är borta, därav frågan i landet men tack ändå, även om jag genom att fråga dem o posttullen kommit till den slutsatsen redan.

Tyvärr frakt och tull samt moms gör att USA är borta, därav frågan i landet men tack ändå, även om jag genom att fråga dem o posttullen kommit till den slutsatsen redan.

Då räcker det väl att du hittar dem inom EU?

Men är du säker på att de finns fortfarande? På Rockports sajt hittar jag inga skor med det namnet. Sökning på atrikelnumret leder till en sko som heter ProWalker men har ett annat artikelnummer.

https://www.rockport.com/rockport/p...brown#q=CG8973&lang=default&cgid=root&start=1

Den modellen finns på Amazon, eBay och lite överallt, även i Sverige, ifall den kan vara nåt? Vet inte hur lik den du vill ha den är, men snarlika namn och artikelnummer tyder väl på släktskap.

Tack för vänligt bistånd, men USA exporterar inte till privatpersoner och de jag funnit inom EU och Sverige har inte varit i rätt storlek eller vidd.
Ankefötter kräver sina fodral.

Hoppas fortfarande på

go tur

Även om de inte säljer till EU så borde de väl ha skon på sin sajt om den fortfarande tillverkas, kan man tycka. Lyckas faktiskt inte hitta några Walkpro någonstans på nätet, inte ens som slutsålda.

Kan det vara så att även Rockport byter modeller eller beteckningar efter 25 år? Jag vet att vissa sportskotillverkare byter modell 3 ggr/år.

seobserver har ju artikelnummer. Undrar bara var han fått det ifrån eftersom varken numret eller modellnamnet är sökbart hos tillverkaren.

seobserver har ju artikelnummer. Undrar bara var han fått det ifrån eftersom varken numret eller modellnamnet är sökbart hos tillverkaren.

Säkert sist på bollen och tillför kanske inget, men här är skon eller? Då verkar det ju vara annat modellnamn till det modellnumret. Och namnet är Prowalker, inte Walkpro? Gör dock inte att den blir enklare att hitta i Sverige eller EU.
https://www.ebay.com/itm/ROCKPORT-EUREKA-PLUS-MENS-BLACK-LEATHER-WALKING-SHOES-CG8973-/202391244047

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips