Var hittar jag gräddpulver?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Var bor du? LucuFood och Polonus-Poldeli i Malmö brukar ha äkta gräddpulver, men inte alltid och tveksamt om de skickar. Man kan ju alltid ringa och fråga.
Jag hittar det ibland även i andra invandraraffärer i Lund.
Får man fråga vilka affärer i Lund? Har den asieninriktade Lok-Chan nära stationen? Kallas det gräddpulver elelr heter det något helt annorlunda?

Nestle har en "mjölkersättning" som har väldigt hög fetthalt.

Men efterson 99% av de som finns på Utsidan hatar Nestle så är det väl knappast något du ens överväger att köpa.

Så att hitta något "grönt" och bra lär bli svårt.

Vi som struntar i Erat gröna tänk köper.

Har en affär i Happis som säljer Halal men när man går in där så funderar jag på halal... oliver, chili, fisk och inget annat som jag ens kan förknippa med Halal. Trodde att det var en slaktmetod (som jag avskyr) men han har riktigt skojiga importerade grejor. Speciellt de som det står Felix på....

Nestle har en "mjölkersättning" som har väldigt hög fetthalt.

Men efterson 99% av de som finns på Utsidan hatar Nestle så är det väl knappast något du ens överväger att köpa.

Så att hitta något "grönt" och bra lär bli svårt.

Vi som struntar i Erat gröna tänk köper.

Har en affär i Happis som säljer Halal men när man går in där så funderar jag på halal... oliver, chili, fisk och inget annat som jag ens kan förknippa med Halal. Trodde att det var en slaktmetod (som jag avskyr) men han har riktigt skojiga importerade grejor. Speciellt de som det står Felix på....
Nido torrmjölk på 3,7% använder jag ofta - dock som mjölk och inte grädde. Letar nu efter gräddpulver och har inte hittat det hos Nestlé heller.

Skafferimat har gräddpulver i lager nu. Men minsta förpackningen är 500g och kostar 252 kr. De har missuppfattat sin marknad.
Ja, såg detta -- men letar efter mindre och billigare förpackning. Min erfarenhet är att hållbarheten på mjölkpulver (och därmed också gräddpulver gissar jag) är begränsad när man väl brutit förpackningen.

Ja, såg detta -- men letar efter mindre och billigare förpackning. Min erfarenhet är att hållbarheten på mjölkpulver (och därmed också gräddpulver gissar jag) är begränsad när man väl brutit förpackningen.
Det stämmer, inget du vill spara till nästa år. Kanske läge att hitta någon att dela med?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips