Var hittar jag billig Berghaus Vulcan?

Undrar var jag hittar en billig äkta berghaus vulcan. Har sökt runt endel ocv hittat den billigaste på amazon men går ju inte beställa till Sverige.
Har ni några tips?
Har mest hört gott om säcken. Någon som kan dela sina erfarenheter av den?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Varför skulle den inte gå att beställa till sverige?

Jag köpte berghaus crusader från amazon.co.uk och fick den fraktfritt för 1800

Undrar var jag hittar en billig äkta berghaus vulcan. Har sökt runt endel ocv hittat den billigaste på amazon men går ju inte beställa till Sverige.
Har ni några tips?
Har mest hört gott om säcken. Någon som kan dela sina erfarenheter av den?

Jag köpte från http://www.rvops.co.uk.

http://www.rvops.co.uk/Catalogue/Load-Carrying/Bergens/View-All/Berghaus-Vulcan-Bergen

129.99 £ = 1271 kr + frakt.

Jag köpte deras egen moddning med "Extra zips" på framsidan så att man kan sätta en PLCE-ficka där. De dragkedjorna är mycket professionellt fastsydda.

/Mats

"All British soldiers today call their rucksacks "Bergens" (Often miss-spelt as "Bergans"). The term comes from the original '42 Pattern external 'A' frame rucksack that was closely modelled on skiers' rucksacks made or used at Bergen, Norway."

Tack för svaren.
Blir nog till att köra på Mats tips.
Men vad är det egentligen för skillnad på vulcan I och II?

Men vad är det egentligen för skillnad på vulcan I och II?

Inte helt enkelt att svara på, kollar man på bilderna ser de identiska ut men på Berghaus hemsida står det:
Extra features include, top tension straps, side and base compression straps to secure your load and cynch straps on the hip-belt

Samt att fickorna verkar ha den nya dragkedjan (MMPS) så att de inte går att byta med sidfickorna från en äldre Vulcan...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips