Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Undrar var jag hittar en billig äkta berghaus vulcan. Har sökt runt endel ocv hittat den billigaste på amazon men går ju inte beställa till Sverige.
Har ni några tips?
Har mest hört gott om säcken. Någon som kan dela sina erfarenheter av den?
Det är vissa butiker på Amazon.co.uk som inte levererar till Sverige, tyvärr får man inte reda på vilka det är förrän man håller på att beställa, lite surt.
Undrar var jag hittar en billig äkta berghaus vulcan. Har sökt runt endel ocv hittat den billigaste på amazon men går ju inte beställa till Sverige.
Har ni några tips?
Har mest hört gott om säcken. Någon som kan dela sina erfarenheter av den?
Jag köpte deras egen moddning med "Extra zips" på framsidan så att man kan sätta en PLCE-ficka där. De dragkedjorna är mycket professionellt fastsydda.
"All British soldiers today call their rucksacks "Bergens" (Often miss-spelt as "Bergans"). The term comes from the original '42 Pattern external 'A' frame rucksack that was closely modelled on skiers' rucksacks made or used at Bergen, Norway."
Inte helt enkelt att svara på, kollar man på bilderna ser de identiska ut men på Berghaus hemsida står det: Extra features include, top tension straps, side and base compression straps to secure your load and cynch straps on the hip-belt
Samt att fickorna verkar ha den nya dragkedjan (MMPS) så att de inte går att byta med sidfickorna från en äldre Vulcan...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer