Var finns Trangia triangel i lager?

Hej,

Jag har varit på jagt efter en Triangia triangel en tid. Jag såg att de började ta slut i webbshopparna och kom tyvärr aldrig till skott. Nu kan man läsa på Trangias webbshop att den ska omkonstrueras och därför inte kommer finnas i lager innan slutet av året. Jag skulle dock gärna vilja få tag i en till denna sommaren och undrar därför om någon vet en webbshop som har dem fortfarande i lager?

Tack på förhand
Bosse

du hittar det inte någonstans. Jag har försökt. Men ett bra alternativ är bushcraft essentials ultralight.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Kan det vara så att grytstödet hamnat upp o ner på bilderna? Vänd stödet och trä det på brännaren?
Lite instabilt, inte värre än 28 kanske.

/John

Jag har Esbits motsvarighet. Den är något mindre och passar inte med gastillsatsen men som hållare för spritbrännaren funkar den bra. Den ligger i Trangia Mini nu mer...

Idag när varor som tar slut skickas mellan återförsäljare kan man räkna med att om tillverkaren säger slut så jag en vara nog det. Som det var på 80-talet, före internet att man i en lanthanel kunde hitta en låda med nya delux Moraknivar märkt med 6,25 och köpa alla 22, den världen finns inte efter internet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips