Var finns Campingazbehållare...

Var i Sverige (bor i Jämtland) kan man få tag på gasbehållare till en Campingazlampa. Har rest från Östersund till Karlstad och varit in på en mängd platser, men de har i regel aldrig hört talas om märket. På deras hemsida så är campingaz "videly distributed in Sweden"!!!
Har någon ett tips?
mvh
Christina

Samma problem

Hej

Har också problem med att hitta dessa burkar, förut fanns de både på Intersport och Naturkompaniet här i Östersund men nu ser man inte röken av dem...

Skall byta till en ventil för primusburkar nu, de finns ju på varenda mack.

// Henke

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
hej och tack,
vi får söka vidare. Jag vet att Sporttjänst har behållaren som inte går att "frakta separat" - när lampan monteras så trycks det ett hål i behållaren. Jag är dock ute efter som går att ta isär. Sporttjänst borde kunna ta hem den om de lagerför den andra modellen.
mvh
/C

extra munstycke??

Jag har för mig att man kan använda någon form av extra munstycke (hur man nu skulle få tag på det...) som man skruvar fast på Primus/msr behållare och man sedan kan använda för campingaz. Skulle detta kunna vara en möjlighet?

munstycke/adapter till primus

Hej,
ja, detta låter vettigt, jag har skrivit till Henrik Nordström och frågat om detta, då han tydligen är inne på samma linje. Lampan som jag har var en gåva till ett lotteri som min man vann för ett år sedan. Jag förstår nu varför de hade skänkt den... (i och för sig fungerade den utmärkt så länge det fanns bränsle till den)
mvh
/Christina

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips