• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandring

Håller med.

Håller med. Och startplats/starttiden är inte så viktig för min del. Däremot hellre tvådagars än tredagars.Tänkte låna tält men hängmatta är ju också en idé!
 
Tillägg

OBS att jag i kommentar ovan INTE efterfrågar tält att låna. Men jag har en reservation: ifall vädret HELA tiden enl. prognos blir hällregn (eller snö) så förbehåller jag mig rätten att inte gå...ok? Och en sak till: ifall vi ska forcera lodräta klippväggar är jag inte den som klättrar uppför ...nänä jag vill nog ha några små avsatser att sätta fötterna på :) ... men det ordnar sig!
 
Har nu jämfört turen med en riktig karta och jag tycker det ser bra ut, blandat väg stig och oledat. Synd att missa själva Risveden, men det hinns väl inte med och det ser dessutom ut att vara rätt mycket sankmark. Tror det kan bli en bra tur ändå.

Ska vi ta bussen kl 8.04 från Nils Ericson terminalen?

Väderprognosen diffar just nu rejält mellan yr och smhi. Hoppas smhi får rätt... då blir det sol och värme. :)

/Nadia
 
Just nu säger både SMHI och Yr att det skall regna men prognosen är att det blir runt 5mm så det är inte så jättefarligt tycker jag. Jag behöver oavsett träna rutiner i regn så det blir bara positivt.

Jag är på Nils Ericson terminalen en bit innan 8, tror inte det är så mycket vandrare ut då på morgonen så närmare beskrivning för att vi skall hitta varandra behövs nog inte. Vi träffas vid gaten för skepplandabussen helt enkelt.
 
Kul

Detta hade ju varit kul att haka på. Men jag ska iväg men några kompisar på kanothajk hela helgen. Synd att det krockar.

Om någon är sugen på att vandra eller cykla någon annan dag i maj/juni (gärna vardagar) så hör gärna av er. Har funderingar på att gå delar av bohusleden (helst då norr om Angered..delarna söderom har jag sprungit ganska många gånger..) Även hallandsleden kan jag tänka mig (har endast gått delen från Idala - Hjälm). Andra intressanta leder runt göteborg?

Ha en go tur!
 
Tack Christian1!

Idag har jag varit hos Pettson och hämtat spännband, värsta sorten (till hängmattan). Gick hem 2 mil i regnet. Hade visserligen regnkläder och luva men inte mössan och handskarna...

Ja träff vid bussgaten, men dumt nog så blir ju väderprognoserna inte direkt bättre??
 
Jag hakar på, får dock se om man pallar =) Är en bra bit att gå. Jag hoppar på bussen lite senare i Nol 07:33. Sen efter övernattningen så går jag egen väg hem då det är lättare för mig och jag har en del att göra på em.. =) Tar nog med fiskespö också om det skulle bli en stund över. Ses på lördag.
 
Regn

Väderprognosen ändras ju hela tiden, men lite regn lär det ju bli iaf. Kanske inte blir någon grillning på kvällen, så får tänka på att ta med mat som funkar även utan öppen eld. Och regnkläder och extra ombyte kanske, om man vill hålla sig torr.

Vi ses på Nils Ericson för att ta bussen (Lila express) kl 8.04.
Patrik, jag hoppas att du menade att du hoppar på bussen i Nol kl 8.33?
 
Jag tar med en mindre presenning som vi kan elda under på kvällen ifall det skulle regna då också. Det har blivit lite av en tradition med grillad bacon på kvällen.

Precis varit och köpt en liter tenol också så tar med ett par deciliter extra för att göra varm choklad på kvällen. Solen är uppe i 17 timmar nu (ca 04.30 till 21.30) så dagsljuset räcker till för allehanda planer.

Jag kommer inte ha tält med mig men bör få upp min sovplats hyfsat fort ändå, men kanske har lite högre krav på var vi slår läger. Men det ordnar sig när vi väl är på plats.

Yr säger just nu sol imorgon kväll, SMHI säger regn. Vi får se vem som har rätt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GodMorgon Letar efter vänner som delar intresset vandring/hiking i Storgöteborg Träffar 3
Christian1 Vandring: Nordsjön runt 5/7 (Mölnlycke) häng med:-) Träffar 6
Gun-valld Vandring v29 Kilpislärvi eller Kautokeino?? Träffar 0
Christian1 Vandring i Gbg trakten Träffar 7
Christian1 Vandring Vättlefjällsleden 18/8 Träffar 0
Mangee vandring runt Stockholm Träffar 7
alpsun Vandring, vårträff 2012? Träffar 40
aventyrare69 Söker friluftsvänner i Stockholmstrakten Träffar 0
Gun-valld Vandring/helg event. Västmanland Träffar 1
Deamon Några Östersundsbor här? Träffar 0
Adventure-Cilla Påsk vandring:-) Träffar 4
harsyra Utflykt/vandring Träffar 3
Pombe vandring kring Stockholmsområdet Träffar 6
vkll Vandring Ersdalens naturreservat, Hönö, 31/1 Träffar 1
avslut1008 Sällskap på skidtur i vår och vandring i sommar Träffar 1
ore Vandring Träffar 0
krullan Vandring Svartedalen i morgon Söndag Träffar 15
Sjobbe Vandring Göteborg sön 6 april? Träffar 4
jakos Vandring Göteborgsområdet Träffar 19
Joakim Ambrosson Vandring i Sthlm under midsommar? Träffar 0
tjingeling Vandring i Delsjöområdet den 6 juni (Göteborg) Träffar 14
pelle_129 VANDRING - ÖREBRO (dalarna, vmanl, östergöt, värml... Träffar 0
Joakim Ambrosson Vandring Sthlm med omnejd! Träffar 3
vkll Vandring Göteborgstrakten 17 maj Träffar 7
Polarnatt Vandring i det natursköna Dalarna Träffar 7
vkll Vandring Göteborgstraken Träffar 19
Tvmma Vandring i december. Träffar 9
casimir Vandring Sörmlandsleden lördag 30:e Träffar 0
martinanderssson Vandring göteborg? Träffar 5
Joakim Ambrosson Stockholm - multisport, paddling, vandring, cykling mm Träffar 2
rockempire Paddling, Vandring.... Träffar 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.