Lifta!
<typ offtopic>
Mnjae, problemet ligger ju i måttstockens längd, och i och med att vi pratar om fotvandring blir ju den minsta tänkbara måttstocken just en fot (under en kortare sträcka än så kan man ju inte ändra riktning eller "gå runt sandkorn"), och därmed finns det ju en maxlängd runt Gotland (som nog med måttstocken en fot blir nog blir mycket längre än 70 mil).
</ typ offtopic>
Picea, angående att ta sig tillbaka till bilen: jag måste slå ett slag för att lifta. "Nej huvaligen, inte med mitt barn, tänk om jag blir yxmördad?!?!?!" tänker nog många direkt, men antalet yxmördare som stalkar vägarna kring högakusten är extremt litet, och de allra flesta bilister är vanliga människor som blir skitglada att få hjälpa någon på vägen hem från jobbet.
Jo, ofta anser DE att DU gör DEM en tjänst eftersom du förgyller deras annars ganska tråkiga åka-hem-från-jobbet resa med en spännande skildring av veckans vandring!

Alla vinner och alla blir glada
Jag har själv liftat många 10.000-tals kilometer, varav flera tusen km i Sverige, och min genomsnittliga väntetid ligger på ca 20-30 minuter (ofta snabbare än att ta bussen). En kvinna med barn skulle jag tippa har en väntetid på ca 1 minut
Sverige behöver fler liftare! Vill du ha några praktiska tips så maila mig gärna