Ska ut och vandra med min pappa i aug/september. Det blir hans första fjällvandring och min fjärde. Då han, delvis pga en stroke, har ganska dålig balans, är vi tveksamma till hur han skulle klara av ett vad. Undrar därför om någon kan tipsa om en tur där det inte förekommer några sådana. Kanske kan vara svårt att förutspå helt och hållet, för vattendrag kan väl svämma över efter långvariga regn, men det kanske finns nån sträcka där det i alla fall under normala förhållanden inte krävs nån vadning...
Vi tänker oss att vi ska vara ute i 3-4 dagar, och det får inte vara allt för svårvandrat. Jag har tidigare gått Jämtlandstriangeln, och tror att den skulle kunna funka, om det inte vore för det där vattendraget en bit innan Blåhammaren, där det i alla fall i aug 2011 krävdes ett rejält vad.
Så, någon som har nåt tips?
/Linda
Vi tänker oss att vi ska vara ute i 3-4 dagar, och det får inte vara allt för svårvandrat. Jag har tidigare gått Jämtlandstriangeln, och tror att den skulle kunna funka, om det inte vore för det där vattendraget en bit innan Blåhammaren, där det i alla fall i aug 2011 krävdes ett rejält vad.
Så, någon som har nåt tips?
/Linda