Vandring Norrland, tips?

Vi har bil, absolut det går bra att ha en annan slutdestination så länge det finns ett alternativt färdsätt.

Vi bor i Skellefteå så ganska mitt i Norrland så ca 40mil uppåt eller neråt i landet går bra :)

Finns det något som heter Norrlandsfjällen ? Jag har aldrig hört någon här säga det under mina 50år. Lapplandsfjällen Kanske.

Det finns egentligen hur mycket som helst. Men ett förslag är att gå från Katterjokk till Unna alakas. Snudd på högalpin miljö i krokarna och väldigt fint. Bo i STF stugan och gör avstickare i omgivningarna

Det såg helt klart intressant ut, tack så mycket ska kika vidare på det :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips