Strykarräven>>Visst jag förstår att du svettas floder om du har för mycket på dej och att du tycker det är obehagligt, för då har du klätt dej fel. Poängen är,även om jag förstår att det kan vara svårt att förstå, att svetten inte skall dunsta, gör den det svettas du mer och huden är fortfarande varm, men om ullunderstället är fuktigt så kyler det huden istället och du behöver inte svettas mer, det ända som sker är lite "underhållssvettning" för att kompensera för den fukt som försvinner ut genom skalplagget. När du sedan stannar så värmer ullen dej istället, eftersom den värmer lika bra fuktig som torr och stannar man still längre tid så torkar ullen, presis som Runga säger. Jag tar aldrig av mitt underställ för att torka, det torkar fortare på än av och helst låter jag det torka med skalet på. Blir det inte ofräsht och äkligt efter ett tag? Som längst har jag använt mitt underställ i 14 dagar konstant bara avtaget någon gång för lite kroppsvård och det kändes lika fräscht efter turen som innan.
Vandring med vattentäta byxor?
- Trådstartare grodanbolle
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vandring långhelg 21-24 september - Skäckerfjällen eller Sonfjället?
- Börjat av Claes_H
- Svar: 7
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kortare vandring i Vindelfjällen - Norra Fjällnäs-Syter-Hemavan?
- Börjat av berekson
- Svar: 5
-
-
Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring
- Börjat av RikardKvist
- Svar: 5
-
-
-
-
Vandring i andra halvan av september - hur snabbt blir det mörkt :) ?
- Börjat av flindvl
- Svar: 28
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-