Vandring kring Edinburgh

Vi är ett gäng som tänkte åka till Edinburgh på en weekend. Är det någon som känner till om man kan göra dagsvandringar kring staden? Är omgivningarna bra för vandring? Det bästa vore en 2-dagars tur med transport av packningen. Jag har bara hittat långa sådana arrangemang.

Tacksam för tips!

/Karin

Pentland Hills är ett område som börjar vid några av Edinburghs förorter och sträcker sig åt sydväst. Det är ett område som är bra för vandring. Vad menar du med "transport av packningen"?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för tipsen, jag ska genast titta på dem.

Med transport av packning menade jag färdiga paket där vandringssträckan är planerad, boende bokat och man får sin packning transporterad mellan platserna - den bekväma, tillbakalutade varianten för ovana.

Karin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips