Vandring i Norge?

Hej

Skulle vilja ha några vandringsförslag i Norge, t ex Jotunheimen eller Hardangervidda. Tanken är att vara ute ca 5 till 7 dagar med måttlliga dagsetapper, tält för övernattningarna men någon frevlig hytte kunde ju ingå liksom någon topp att kravla upp på. Alternativt några kortare turer med övernattning.

Förslag mottages tacksamt!

Ciao!

Uffe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vill du inte se nåt folk så rekommenderar jag Hardangervidda. Vandrade där i Juli och man såg sällan folk. Den enda nackdelen är att fjället inte är sådär extremt fint som man brukar hitta längre norrut, väldigt kalt med låga fjäll. Vädret slår också om väldigt fort, visserligen lite skönt på samma gång.

Gick oledat mestadels av tiden, men rutten var ungefär Halne -> Stigstue -> Halne, med ett par dagars inväntan av bättre väder och en del omvägar över toppar och runt vatten för fiske.

Har du tur så kan du även hitta mitt Hilleberg Akto som jag glömde fästa på ryggsäcken sista dagen ;)

Fisket är bra om du hittar rätt sjö, fanns en sjö rätt nära Stigstue där det nappade på nästan varje kast.

IMG_0390.jpg

IMG_0360.jpg

IMG_0380.jpg

Tack för förslagen!

Hej Haavard, hej Niklas!

Tack för svaren, planering pågår!

Och Niklas; om jag hittar ditt tält kommer jag hem till dig med det, såg att vi bor rätt nära varann

Någon som har gjort andra turer som har varit lyckade?.

Ciao!

Uffe

Galdöpiggen är en bra topp, den har jag gått själv.Turen över Besseggen är den mest populära och bör undvikas om man inte vill gå i kö.

Glittertind har jag hört ska vara en bra topp men den har jag inte gått själv.

/Malin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips