• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandring i augusti

Hej!
Mina vandringskompisar jag brukar vandra med har fått förhinder i år så nu letar jag efter någon som skulle vilja vandra med mig någon gång efter 10 augusti. Jag är själv i Oslo då och kan tänka mig att vandra någonstans i Norge men jag vandrar gärna i norra sverige också. Skulle du ha några andra förslag till var man skulle kunna vandra så är jag öppen för det med. Jag gillar dramatiska vyer även om jag inte är den mest dramatiska och atletiske vandraren. Jag gillar äventyr så länge det inte blir farligt.
Jag letar kanske efter någon som är någorlunda nära min ålder (27) och jag har inget emot om vi blir en grupp.
Jag har tidigare vandrat padjelantaleden, sarek, kungsleden och kebnekaiseområdet och jämtlandstriangeln.
Jag har ca 2 veckor ledigt från 10 augusti. Vandringen kan både bli en lång vandring och en kort. Det spelar ingen roll om det blir en enkel tur eller mer äventyrlig. Jag trivs dock bäst över trädgränsen på grund av myggen.

Hej Moa!

Är intresserad, men det ska sägas att jag är total nybörjare inom vandring men älskar att vistas ute i naturen. Har inte tummen mitt i handen och har fysiken som krävs. :cool:
Sista semesterveckan är V32 och V34 är ledigvecka för min del
Kan du tänka dig att vandra padjelantaleden, sarek eller kungsleden igen?
Annars har det ingen större betydelse för min del.

Hälsningar Nils
Luleå

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips