Vandrat på Ven

Hej!

Nästa helg tänkte jag ta med mig familjen och tälta på Ven. Cyklarna kommer med - ngn fin led du kan tipsa mig om? Jag vandrar gärna också - har du ngn fin stig att dela med dig av?

Andra tips om Ven mottages tacksamt.

Pia

Såg detta alldeles nyss. Kan alltså inte ge några tips. Men en nyfiken fråga: vad tyckte ni om Ven? Och hur gick det att tälta där?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej!

Det visade sig vara ett naturreservat så vi tältade på campingen. Det var inte så mkt folk där när vi var där och vädret klättrade upp mot 30 grader och strålande sol så det var helt enkelt väldigt enkelt att tycka mkt om Ven. Vi tog med oss våra cyklar, men man kan hyra där för rimligt pris. Vi parkerade bilen i Landskrona, parkeringar fanns direkt vid färjan. Färjan tog 30-40 min. Vi bodde över fre-sön. Jag tyckte mkt mkt om Ven. Jättefin liten ö, trevligt att cykla runt. Återkom om du har mer specifika frågor. :)

Hej igen. Kul att höra ni tyckte det var trevligt där! Sedan ganska många år tillbaka bor jag utanför Glumslöv norr om Landskrona med "tittavstånd" till Ven och är på Ven lite då och då (men det kunde ju du inte veta 😄😄) och tänkte väl närmast kunna komma med lite tips om ön, men var ju som sagt för sent ute.
Ha en fortsatt bra sommar!

Aha! Tack! :)
Jag kommer med extremt stor sannolikhet återvända med bara vuxna till Ven i höst samt ta några dagar nästa sommar med barnen igen. Det var helt enkelt väldigt fint där.

Hej igen. Kul att höra ni tyckte det var trevligt där! Sedan ganska många år tillbaka bor jag utanför Glumslöv norr om Landskrona med "tittavstånd" till Ven och är på Ven lite då och då (men det kunde ju du inte veta 😄😄) och tänkte väl närmast kunna komma med lite tips om ön, men var ju som sagt för sent ute.
Ha en fortsatt bra sommar!
Du får gärna komma med tips ändå. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips