Vandra rallarstigen mellan Gällevare och Porjus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har bara vandrat den leden en gång - och det var i månadsskiftet augusti/september. Då var det inte så mycket mygg och knott och ofta minusgrader på nätterna.

En fråga om, finns några vindskydd eller eldplatser alls längs stigen? Är det spångat över alla my
Dock är det svårt att tälta vid vindskydden. Min minnesbild är att det är väldigt ont om någorlunda jämn mark vid vindskydden. När jag vandrade leden lyckades jag inte hitta tältplats vid något av ledens vindskydd. Vindskydden är inte heller sådana som det går att ligga i.

Om det är flera som tänker gå i september så skulle det vara trevligt med ett event eller vad säger ni?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips