Vandra på Åland?

Hej!

Har sökt lite i arkivet men inte hittat något om att vandra på Åland. Är det någon här som har erfarenhet av det? Cykelsemestrar på Åland är ju rätt vanliga, men hur står det till med längre vandringsleder?

Har hittat information om kortare leder, den längsta var Godbyrundan på 8 km; andra exempel är Sund, Prästö 7 km och Kökar, Kalens vandringsled på 7 km. Dagsturer verkar alltså inte vara något problem.

Är det någon här som vet något om någon längre, sammanhängande led över åland - eller erfarenhet av de kortare lederna?

//Cecilia
[Ändrat av ceciliaw 2004-04-25 kl 12:03]

Hej.

Vet inget om någon längre vandringsled,tror ej att det finns någon.

Vi gjorde en cykelsemester där för 3 år sen och ena dagen så cyklade vi bara en kort bit och sedan så vandrade vi i några timmar. Tror stället hette Orrdalsklint(???). Berget var det högsta på Åland. Jag är ingen van låglandsvandrare utan håller mig mer i fjällen. Men jag tyckte det var en trevlig vandring med både utsikt, blockhav, skog osv. Vi blev lite överaskade hur trevligt det var. Men som sagt jag har inte mycket att jämföra med.

Åland har väl en egen hemsida, har för mig att det är något åt http://www.visitaland. Men är ej säker. Sök.

/Jesper

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips