vandra i skottland

Hejsan
Jag ar i Skottland just nu. Jag ska vandra men kommer overnatta pa hostels. Ar det nagon som har nagra tips och ideer pa nagan bra tur som inte tar mer an 3-4 dagar. Eller om nagon tycker bra om nagat speciellt omrade. Alla tips mottages tacksamt. Det ar sa mycket man vill se och vet inte var jag ska ta vagen annu.
Mvh Mia

vandring i Skottland

Har precis varit i Skottland, vet inte riktigt VAR du befinner dig men i omradet kring Fort William och "Ben Nevis" finns en del vandring. Kan rekommendera Fort William Backpackers, mysigt Hostel.
I omradet kring the Cairngorm Mountains finns likasa en hel del leder.
Det finns f.o flera bocker som beskriver leder och vandringar i Skottland.

God tur!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
skottland

Just nu ar jag i Edinburgh i atminstane 1 1/2 vecka till. Sen aker jag varsom helst. Har sjalv funderat pa att aka till Fort Williams men skulle vilja se Inverness acksa. Skulle vilja aka/ga vagen till oarna mellan Fort Willams och Glencoe men vet inte om det gar nagon vandringsled dar.
Jag har lite pa gang men vill garna fa tips fran folk som har varit dar. Var finns den finaste naturen, i ostra eller vastra skottland enligt er som laser detta. Eller rentav sodra, men jag vill egentligen upp i hoglanderna.

//Mia

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips