Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

vandra i skottland

Hejsan
Jag ar i Skottland just nu. Jag ska vandra men kommer overnatta pa hostels. Ar det nagon som har nagra tips och ideer pa nagan bra tur som inte tar mer an 3-4 dagar. Eller om nagon tycker bra om nagat speciellt omrade. Alla tips mottages tacksamt. Det ar sa mycket man vill se och vet inte var jag ska ta vagen annu.
Mvh Mia

vandring i Skottland

Har precis varit i Skottland, vet inte riktigt VAR du befinner dig men i omradet kring Fort William och "Ben Nevis" finns en del vandring. Kan rekommendera Fort William Backpackers, mysigt Hostel.
I omradet kring the Cairngorm Mountains finns likasa en hel del leder.
Det finns f.o flera bocker som beskriver leder och vandringar i Skottland.

God tur!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
skottland

Just nu ar jag i Edinburgh i atminstane 1 1/2 vecka till. Sen aker jag varsom helst. Har sjalv funderat pa att aka till Fort Williams men skulle vilja se Inverness acksa. Skulle vilja aka/ga vagen till oarna mellan Fort Willams och Glencoe men vet inte om det gar nagon vandringsled dar.
Jag har lite pa gang men vill garna fa tips fran folk som har varit dar. Var finns den finaste naturen, i ostra eller vastra skottland enligt er som laser detta. Eller rentav sodra, men jag vill egentligen upp i hoglanderna.

//Mia

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips