Vandra i Europa

Hej!

Vet inte alls om detta hör hemma här men gör ett försök. Har fått ett litet ryck och funderar på att dra ut på en roadtrip med bil. Tanken just nu är Danmark, Tyskland och Österrike. Kommer bo i bilen/tält och ska resa tillsammans med min hund.

Finns det någon som har gjort något liknande? Vart vill jag vandra? Gärna ställen med möjlighet till camping och dagsturer men även kortare rundturer med kanske 1 högst 2 övernattningar i tält.

Har sökt och sökt på mer info men vet inte riktigt vart jag ska leta.
//Lisa

Har bilat runt massor i europa för att vandra

Hej,

Jag har bilat runt massor i europa för att vandra.
Har åkt bil från Sthlm varje sommar ner till alperna.

Då sov vi i bilen. Gjorde om bilen så den funkade som säng i bagageutrymmet. Att göra så är jätte vanligt i alperna eftersom det är lite svårare att tälta än i Sverige. I Schweiz finns speciella "barbeque areas" där många vandrare samlas på kvällen. Där finns ofta grillar som alla får använda. Där sover vandrarna i sina bilar. Det finns de som tältar så det funkar men man får nog kolla ställe efter ställe.

I Chamonix sover jätte många vandrare i bilarna. I Argentiere som är en liten by innan Charmonix är det OK att sova i bilen på torget utom på lördagar har jag för mig eftersom det då är marknad på torget. Där finns vatten och toa.

Kolla gärna in min webb på alla vandringar jag gjort och hojta gärna till om du undrar något mer :)

www.vandringstjejen.se (logga in efter 1/6 så funkar sidan igen, surf GB har tagit slut för denna månad ;) ).

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips