Vandra genom sverige

Jag har cyklat lite här och där i norra Europa och jag tycker att det är i de små samhällena/byarna som det händer saker som kryddar tillvaron. På ett ställe när vi tog fika utanför en kyrka blev vi inbjudna på kyrkkaffe och fick höra om kyrkans och byns historia. En annan gång var det en som skrek "Pilsner!" efter oss. Vi tvärnitade och kom med i byns månatliga eftermiddagspub. På ett ställe stannade vi en dag extra för att spela kägelspel osv.
Om ni verkligen vill se Sverige och fånga dess själ så rekommenderar jag att ni åtminstone delar av turen tar er genom småbyar och snackar med folk. Man vet aldrig vad som kan hända.
/Stina

Jag har gatt smygehuk - ostersund

Hej.
Jag hjalper er garna..
Maila mig...

lanken nedan
u44203501 ar numera pa danielemelie.com
ska komma upp pa nytt snart...hoppas jag.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
nummeråtta; sa:
Hej!

Jag har tänkt mig att tillsammans med två lumparkompisar från K4 vandra genom vårt avlånga land i sommar, från Treriksröset till Smygehuk.

Har ni hunnit göra erna vandring genom Sverige ännu? OM inte kan ni säkert få massa heta tips från en man som gått genom Sveriges ALLA kommuner. Han heter Oliver Vogel men kallas för kylskåpsmannen och finns på http://www.dreamexperience.com

lycka till!!

cykelstina; sa:
Om ni verkligen vill se Sverige och fånga dess själ så rekommenderar jag att ni åtminstone delar av turen tar er genom småbyar och snackar med folk. Man vet aldrig vad som kan hända.
/Stina

eller...

6305558159.01.LZZZZZZZ.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips