Vandra genom sverige

Jag har cyklat lite här och där i norra Europa och jag tycker att det är i de små samhällena/byarna som det händer saker som kryddar tillvaron. På ett ställe när vi tog fika utanför en kyrka blev vi inbjudna på kyrkkaffe och fick höra om kyrkans och byns historia. En annan gång var det en som skrek "Pilsner!" efter oss. Vi tvärnitade och kom med i byns månatliga eftermiddagspub. På ett ställe stannade vi en dag extra för att spela kägelspel osv.
Om ni verkligen vill se Sverige och fånga dess själ så rekommenderar jag att ni åtminstone delar av turen tar er genom småbyar och snackar med folk. Man vet aldrig vad som kan hända.
/Stina

Jag har gatt smygehuk - ostersund

Hej.
Jag hjalper er garna..
Maila mig...

lanken nedan
u44203501 ar numera pa danielemelie.com
ska komma upp pa nytt snart...hoppas jag.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
nummeråtta; sa:
Hej!

Jag har tänkt mig att tillsammans med två lumparkompisar från K4 vandra genom vårt avlånga land i sommar, från Treriksröset till Smygehuk.

Har ni hunnit göra erna vandring genom Sverige ännu? OM inte kan ni säkert få massa heta tips från en man som gått genom Sveriges ALLA kommuner. Han heter Oliver Vogel men kallas för kylskåpsmannen och finns på http://www.dreamexperience.com

lycka till!!

cykelstina; sa:
Om ni verkligen vill se Sverige och fånga dess själ så rekommenderar jag att ni åtminstone delar av turen tar er genom småbyar och snackar med folk. Man vet aldrig vad som kan hända.
/Stina

eller...

6305558159.01.LZZZZZZZ.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips