Vallatejp?
- Trådstartare rab
- Start datum
Över förväntan. Inget superduperfäste men hyfsat fäste även i många fören när det är svårt att få bra fäste med vanlig valla. Ytterligheterna, dvs. nysnö och is är väl de som funkar sämst om jag förstått saken rätt. Jag har inte kört med tejp i nysnö än.rab; sa:Fungerar vallatejp för fäste bra?
Det beror på föret och hur noga man lägger på tejpen. Om du är noggrann och kör i snälla fören så kan det räcka uppemot 3 ggr så långt!Håller ca 200 km står det på förpackningen?
Japp! Det är inget man sätter på och tar bort. Många, inkl. undertecknad, kör med tejp på "reservskidorna" så att det alltid finns ett par med hyfsat fäste att bara spänna på sig.Svårt att ta bort?
TB; sa:Om man nu vill ha ett par skidor som alltid går att använda. Skall man då använda tejp eller köra med vallningsfria (fiskfjällsmönster)? Bästa alternativet?
Jajamensan. Start rekommenderar faktiskt detta själva om det är nysnö. De föreslår förstås att man toppar med någon av deras tjärfästvallor men alla burkvallor som är bra i nysnö, t.ex. Rode Blå Super, funkar bra.maud.karlberg@telia.com; sa:Jag funderar lite på nysnöföre. Kan tejpen funka om man bara lägger lite kallvalla ovanpå?