Vålådalen - läget just nu ??

Bron...

Min misstanke är att det handlar om vem som skall betala och hur mycket, men fridens stillhet var total på platsen.
Det tog ett bra tag innan bron i Vålådalen (ca spårcentralen) byttes ut.

Brobygget över Handölan är ju tre gånger så långt och det gäller ju att inte hamna i samma situation igen.

Men, man kan ju tycka att det borde ha hänt "något" på dessa 10 månader.

En officiellt kommunicerad plan kanske vore en bra start ?

// Pzon ..

Blanktjärnarna

Fin tripp till Blanktjärnarna igår, dessvärre vissnade mobilen under trippen så jag kan inte bjussa på nån bild förräns jag gjort ordning bilderna från spegelreflexen.

Mycket folk vid sjöarna, jag kunde räkna 5 sällskap i närområdet.

Förmiddagens frusna stigar förvandlades till lervälling på sina håll och kanter under eftermiddagen. Något som ledde till att hunden fick ta ett bad i Vålan under bron...hellre blöt hund än lerig hund i bilen...

Idag är det gråväder och imorgon är det hemfärd

// Pzon ..

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
lördag, sista dagen...

Det blev ett tramp med några vänner ner till Ridvadet från Vallbo sidan under Lördagen. Vi hittade vindskyddet liggandes på taket men vi lyckades inte vända tillbax det.

Bifogar bild på Ottfjället

Hemresa under söndagen, igår...slut på friden :)

Ha're bra // Pzon ..

Bilagor

• IMG_20171028_124518.jpg
    IMG_20171028_124518.jpg
    51.9 KB · Visningar: 222

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips