Har i normala fall stl.42,5-43 i skor. Vad bör stl.valet för ett par Professional vara.Har prövat 44 och 45 men velar bara och kan inte komma till skott. 44.orna sitter bra och 45.orna känns lite stora men det är ju en sak att pröva dessa i butiken och använda dem ute. Prövade med en tunn och en tjockare strumpa.Saken blir ju inte bättre när man läser att kängorna kan krympa och foten svälla upp till en stl.Finns det några med erfarenhet av Lundhags som kan ge mig lite tips.MVH Göran
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Val av stl. Lundhagskänga
- Trådstartare snowchain
- Start datum
Ring Lundhags!
Var i samma situation tidigare under sommaren. Jag köpte en känga enligt Lundhags skriftliga anvisningar och affärens råd, men jag hade så svårt att acceptera den stora skon. Jag är van vid att köpa skor som skall sitta "tight". Jag mätte mina fötter (först obelastade (satt ner) och sedan belastade (stod upp utan packning), inte så stor skillnad men jag ville kolla)och ringde sedan Lundhags och hörde mig för. Nu var jag ett gränsfall men jag skulle ha den större storleken.
Måste säga att jag är mycket nöjd med mina skor så långt. De har vid några speciella tillfällen glappat något, men om jag skulle ha lite tjockare sockor eller om skorna krymper något så är det problemet avhjälpt.
Var i samma situation tidigare under sommaren. Jag köpte en känga enligt Lundhags skriftliga anvisningar och affärens råd, men jag hade så svårt att acceptera den stora skon. Jag är van vid att köpa skor som skall sitta "tight". Jag mätte mina fötter (först obelastade (satt ner) och sedan belastade (stod upp utan packning), inte så stor skillnad men jag ville kolla)och ringde sedan Lundhags och hörde mig för. Nu var jag ett gränsfall men jag skulle ha den större storleken.
Måste säga att jag är mycket nöjd med mina skor så långt. De har vid några speciella tillfällen glappat något, men om jag skulle ha lite tjockare sockor eller om skorna krymper något så är det problemet avhjälpt.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
snowchain; sa:Har i normala fall stl.42,5-43 i skor. Vad bör stl.valet för ett par Professional vara.Har prövat 44 och 45 men velar bara och kan inte komma till skott. 44.orna sitter bra och 45.orna känns lite stora men det är ju en sak att pröva dessa i butiken och använda dem ute. Prövade med en tunn och en tjockare strumpa.Saken blir ju inte bättre när man läser att kängorna kan krympa och foten svälla upp till en stl.Finns det några med erfarenhet av Lundhags som kan ge mig lite tips.MVH Göran
Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av Lundhags mer än att jag undersökt vilken storlek jag skall ha, stod i begrepp att skaffa ett par. Enligt skomakarna på Lundhags skulle jag ha storlek 45 efter att ha mätt mina fötter. Har normalt som du 42.5-43. Detta kändes även rimligt när jag provade dem.
Jag har också normalt storlek 42,5-43 och för några veckor sedan köpte jag ett par Lundhags "fjell high" i storlek 44. Jag åkte direkt från en veckas vandring i Vålådalsfjällen till butiken i Järpen och provade ut dem. Eftersom jag var alldeles nyss tillbaka efter en vandrig kunde jag testa med fötterna så svullna som dom normalt är under en vandring. Jag har bra hunnit använda kängorna under lätta förhållanden hemma tillsammans med den tjockaste typen av ullfrotté och de känns fortfarande mycket bra. Eftersom jag har smala fötter är "fjell"-modellens läst perfekt för mig.
Mvh Michael Persson
Mvh Michael Persson
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg