Val av Kajak Wilderness Systems

Hej.
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Wilderness Systems Cape horn 14 eller liknande.
Försöker hitta på nätet men det mesta är bara amerikanska sidor, inte för att jag inte kan engelska men hade varit trevligt att läsa om vad någon svensk har haft för upplevelser.

Tempest är den enda riktigt intressanta WS modellen enligt mej. Paddlade den ett par säsonger och gillade den i det stora. Bra design och sätet var mycket bekvämt. Kvalitén kunde vara bättre. Sätet gick sönder några gånger, läkage vid de flesta genomgående skruvarna pga dålig montering och ganska mycket läkage vid luckorna (vilket iofs många plastbåtar har). I det stora hela tycker jag ändå att man får ganska mycket båt för pengarna...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej,
har en Wilderness Systems Tsunami PE i 7 år. Den funkar utan problem, allt är tät, stor lastvolym.
Säkert inte den snabbaste och snyggaste kajaken som finns. Vikt ca. 29kg.
Mvh, Jockel

En WS Tsunami hyrdes i Motala för en 2-dagars paddling på Göta Kanal 2012. Jag provade inte men de som gjorde tyckte man satt myckeyt bra i den, bekväm alltså. Vill minnas att den såldes av någon kajakshop i Motala. Förmodligen där vi hyrde den.

mvh thomas

Köpte en Cape Horn 14.
Otroligt skön att sitta i samt att den är oerhört slank och snabb, lite väl rank kanske men man får lära sig kajaken.
det ända dåliga är att den känns lite väl plastig och att lastluckorna är aningens för små. men men man får vad man betalar för :p

Jag och tjejen gjorde en 35km kanadensartur i vindelälven med två övernattningar i somras. Det gav helt klart mersmak.
Nu ska vi köpa kajaker och paddla mera.

Våra vatten är älv och sjö och modellen vi fastnat lite för är ws tsunami 135-140-145.
Den verkar trygg för oss som nybörjare och lagom för vårt användningsområde...

Vi måste förstås prova oss fram, men det lutar iaf mot någon slags rekreationsmodell i plast.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips