Val av cykel till tjejvättern?

Hejsan!
Jag skulle vilja ha lite hjälp med vilken cykel jag ska köpa. Jag skall åka tjejvättern (9 mil) och undrar nu vilken cykel ni tror passa mig bäst. Jag vill ha en cykel som kostar mellan 3000-5000kr, det skall vara damram och den skall vara så pass allround så att jag kan använda den till vardags efter tjejvätternrundan. Jag är 1,70 lång om det nu är till någon hjälp. Om ni inte kan rekomendera en specifik cykel får ni gärna tipsa mig om vad jag skall tänka på vid köp.

tacksam för svar!

Kolla Amatörer söker...

Du hittar många generella tips under tråden Amatörer söker...

Rent generellt ger 3-5000 kr inte så mycket om du tittar på ny hoj, begagnat kanske är bättre då. Men tänk på att ramen ska passa dig!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips