Vättern runt

Jag och några kompisar har funderat på att ta oss runt Vättern till fots i sommar. Eller nästa sommar.
Vi har tänkt att gå ca två mil om dagen/15dagar.

Då kommer ju frågorna upp i huvudet. Vad ska man ha med sig? Hur mycket ska man ha med sig? Mat? Var går man, på vägen? Finns det små vägar som går runt hela vättern? Det kanske rent av finns en/flera sposnorer som kan hjälpa oss genom det här?

Alla tips är välkommna =)

Någon som har gjort det här innan?

//Sebbe

Tar ni Vätterleden lär det bli betydligt längre än 30 mil. Alternativet som återstår är att hitta alldeles egna vägar. Men det blir nog ändå en del längre än 30 mil om ni inte går på de största asfaltsvägarna. Här i södra delen där jag bor finns många ställen att proviantera på - Gränna, Jönköping, Bankeryd och Brandstorp. Hör gärna av er om jag kan hjälpa till med något.

Mange

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Roligt att läsa att det finna andra en jag som tänker göra samma sak..fast min runda blir nog nästa sommar hinner nog inte bli i triräklig bra form tills i sommar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips