Vättern runt

Jag och några kompisar har funderat på att ta oss runt Vättern till fots i sommar. Eller nästa sommar.
Vi har tänkt att gå ca två mil om dagen/15dagar.

Då kommer ju frågorna upp i huvudet. Vad ska man ha med sig? Hur mycket ska man ha med sig? Mat? Var går man, på vägen? Finns det små vägar som går runt hela vättern? Det kanske rent av finns en/flera sposnorer som kan hjälpa oss genom det här?

Alla tips är välkommna =)

Någon som har gjort det här innan?

//Sebbe

Tar ni Vätterleden lär det bli betydligt längre än 30 mil. Alternativet som återstår är att hitta alldeles egna vägar. Men det blir nog ändå en del längre än 30 mil om ni inte går på de största asfaltsvägarna. Här i södra delen där jag bor finns många ställen att proviantera på - Gränna, Jönköping, Bankeryd och Brandstorp. Hör gärna av er om jag kan hjälpa till med något.

Mange

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Roligt att läsa att det finna andra en jag som tänker göra samma sak..fast min runda blir nog nästa sommar hinner nog inte bli i triräklig bra form tills i sommar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips