Det är ju en del snö mot toppen..... men lite gaffatejp gör susen 😀
Fick tejpa lite runt kängorna på en dottern då hon hade låga skafft
https://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=30333
Men vilken utsikt 😀
Härlig bild! Och tack för tips!
Det är ju en del snö mot toppen..... men lite gaffatejp gör susen 😀
Fick tejpa lite runt kängorna på en dottern då hon hade låga skafft
https://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=30333
Men vilken utsikt 😀
Härlig bild! Och tack för tips!
Hur gick det för er? Vi planerar att göra liknande, tälta i Singivaggi alt högre upp och sedan gå till toppen därifrån med våra tre barn (16,11,10).
Jag flyger upp nu på söndag och om vädret verkar lovande så tänkte jag tälta i Singivaggi och sen ta sydtoppen. Om jag hinner först så kanske jag rapporterar här - annars kanske vi syns i SingivaggiJag inbillar mig (och hoppas) att jag ska slippa vad och att det är snöfritt vid lämpliga tältplatser i Singivaggi.
Vi har inte varit där än, åker på tisdag, längtar! 😊
Är det någon som varit där nyligen? Skulle vilja veta hur snöläget är i sinnivaggi, finns det snöfria tältplatser?
Och hur blött är det längs vägen dit, några vad?
Jag flyger upp nu på söndag och om vädret verkar lovande så tänkte jag tälta i Singivaggi och sen ta sydtoppen. Om jag hinner först så kanske jag rapporterar här - annars kanske vi syns i SingivaggiJag inbillar mig (och hoppas) att jag ska slippa vad och att det är snöfritt vid lämpliga tältplatser i Singivaggi.
OBS! Ta vadet långt ner. Vi missade och fick ta det högre upp= vatten upp till knävecken..
Vart är det vadet och vart ska man gå? Vi har rätt låga kängor...
Kan du förklara så jag kan lokalisera det på kartan?
Sen undrar jag även vart du menar att ni tältade? Var det i Sinnivaggi eller högre upp?
Fina bilder!vad härligt att ni lyckades pricka in lite sol också
![]()