värsta idén!!

Razzle-Dazzle; sa:
ping; sa:
Brune; sa:
Riktiga cyklister som Roland Utmanaren http://www.utsidan.se/motesplats/visa.htm?ID=25783 funkar inte med en MTB, utan använder en enhjuling :)

Per

Jo,ett hjul borde räcka.Om man tänker sig nånting liknande BOB'en fast i en hardtop variant.Ett hjul baktill som man fäller ner vid cykling och kopplar till pakethållaren eller sadelstolpen.


peter

tror det blir svårt att hålla balansen om man går med bara ett hjul.
men vad tror ni om fjädring på hjulen, håller konstruktionen bättre då?

Varför det?En skottkärra är ju ganska stabil,även om man s a s drar den.Går säket att ordna med en bra midjebälte.


peter
 
Det gäller ju bara att tyngdpunkten ligger på rätt sida om linjen mellan hjulets punkt i marken och den punkt man håller i, då kommer kärran inte att tippa utan vikten "hänger" under den linjen.
 
Razzle-Dazzle; sa:
allt får vara i kolfiber.
på frågan vad man ska ha den till: ett sätt att slippa vara berorende av snö elller barmark när man är ute i världen.

//Rasmus

Praktiska erfarenheter av pulkor i kolfiber och cyklar är att om de skall hålla för bruk blir de minst lika tunga som traditionellla eller lika annorunda och fyllande som engelska kolfiber honycomb mixade cyklar. Det senare ger en prisbild långt bortom glada amatörlinjen.....
 
Det låter mer som om du ska utgår från en kanadensare, den minsta storleken så klart, och jobba dig neråt istället för upp från en pulka. En pulka kan nog omöjligt få den bflykraft som du är ute efter om du ska kunna få med dig allt i en vända. Detta ser jag som avgörande för om du kan få ut nått av iden, att du kan använda vattenvägarna när de finns och inte bara korsa dem. Annars ska du nog bara ha skidor/rullskidor och flythjälpmedel som du kan blåsa upp vd korsandet av vattnet. Men tungt blir det hur du än gör.
 
klockren..

..ide! Gör du den som canadensare så kan ju någon åka jorden runt i den.

Jag ställer direkt upp och sponsrar med 1% av mitt gigantiska studimedel till en sån expedition.

MHZ
 
Re: klockren..

Hertz; sa:
..ide! Gör du den som canadensare så kan ju någon åka jorden runt i den.

Jag ställer direkt upp och sponsrar med 1% av mitt gigantiska studimedel till en sån expedition.

MHZ

tack, fler sådana intiativ!!
vill ni ha mitt banknr redan nu?

:p RAsmus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Värsta lukten? Utrustning allmänt 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.