värsta idén!!

kanoterna som användes av "one world expedition" kostar orginal 1081 dollar.
men jag håller på att göra en modell, så vi får se hur det går...
 
Jag tror att om du ska släpa den över vidderna måste nog det slutgiltiga exemplaret vara i metall, antagligen alu. Plast skulle ev kunna gfunka om det inte vore för att jag inte skulle lita på det i temperaturer under -20.

Fortsätt skapa, det kommer kanske inte bli funkis första gången men en dag kanske vi ser dig i/under/på/framför/bakom detta mystiska ting...
 
Jag skulle säga att det är en stor skillnad på att glida fram i vattnet med god viktfördelning vid -10 och släpa kanoten över snö och is med last i vid -30.

Vi ska ha i åtanke vad den kanske ska användas till och i vilka miljöer.

Men visst, jag har inte testa detta material och riskten finns väl att det klarar även det galant...En hel del vanliga pulkor görs ju tex i plast.
 
jag måste säga att jga har lite svårt att se den riktiga funktionen av den här musti-lösningen.
Sklule inte dessa hjul+cykel äta upp ALLT utrymma i pulkan om man nu använder den med skidor?

tycker det känns som att man försöker anpassa en sak till allt så den inte funkar till nått..
 
Jag kan med hela min norma fantasi inte se hur han ska få ihop det, men det behöver inte betyda att det är omöljligt...om det går att få det användbart så vore det...användbart.

Tvivla kan man göra efter det tredje misslyckade försöket, är man uppvuxen söder om umeå kan man få misströsta redan efter det andra.
 
Om du nöjer dig med lite färre funktioner så lär brukbarheten bli större. En "takbox" som har inbyggt tält & förvaringsutrymme som kan användas som skidpulka på vintern med monterade dragok och cykelkärra på sommaren med ett set hjul som man monterar då skulle kanske vara nåt för nån.. Konstruktion lite liknande bilden nedan. Vore rätt skönt att ha sängplatsen bäddad och klar.. Och övrig utrustning inslängd i packsäckar. Fast jag skulle nog inte köpa. :)

move2.gif
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Värsta lukten? Utrustning allmänt 17

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Det var 2019 som Oskar Normelli bestämde sig för att resa till Norge och bestiga Galdhøpiggen, Nordens högsta berg. Iförd skor som han lånat av sin ...