Välja tält

Håller på att kolla in nästa års födelsedagspresent till mig själv och då kollar jag efter 1-2 mans tält. för mig blir det att spara till o köpa ett av tälten.
Märken jag har kollat på är:

Arctic Alpine Desigen Veloce
Arctic Alpine Desigen WBT2
Carinthia Bivy Bag Explorer Two plus
Hilleberg Akto
Hilleberg Skulla

Vilket skulle ni välja?
Vilka fördelar och nackdelar har varje tält?
Vilka kan jag ha året runt?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hilleberg Skulla? Beror ju på vad man ska ha tältet till, med HB är sällan helt fel. Skulle gärna rösta på Skulla om jag visste vad det är... ;)

Less is more

Hej,
Jag är grymt nöjd med mitt Terra nova laser photon. Lätt och litet i ryggan. Förmodligen inte samma livslängd som ett HB, men billigare, lättare och mindre packutrymme. Finns i både 1och 2 mansutförande, jag har 1-mans.

Av de tält du räknar upp är nog WBT2 det bästa vintertältet pga det extra utrymmet. Kanske skulle HB Skulla vara ett Unna?;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips