Välja ryggsäck..

Hej !
Håller på att planera en fjällvandring till Sarek i sommar. Nu behövs en bra ryggsäck. Jag hade tänkt ca 50-80l. Kommer att bära tält, sovsäck, trangia + kläder och mat för ungefär en vecka. Ramrygga eller softpack, vad rekommenderas? Är beredd att betala upp till ca 3000kr.
Har kollat lite på Haglöfs Sec, Bergans Telemark 80, Karrimor Jaguar & Cheetah mm.. Vad är viktigt att tänka på när man väljer ryggsäck??
Andra fjällvandringstips motas gärna!
/Nordost

Prova

Det absolut viktigaste är prova ryggsäcken, packad, på ryggen!

Äger själv en Crux AK70 storlek2. Jag är mycket nöjd med den säcken. Finns för tre olika rygglängder. Kan rekommendera den varmt!

(Jag är inte sponsrad av Crux)

/Lars

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det absolut viktigaste är prova ryggsäcken, packad, på ryggen!

Äger själv en Crux AK70 storlek2. Jag är mycket nöjd med den säcken. Finns för tre olika rygglängder. Kan rekommendera den varmt!

(Jag är inte sponsrad av Crux)

/Lars

Instämmer å det grövsta, både i vikten att pröva ryggan och Crux kvalitet.

/Sven - Crux AK57-ägare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips