Välj en av tre

Utan några sakliga skäl skulle jag välja Bora, helt enkelt för att den suttit så grymt skönt alla gånger jag testat den samt att den verkar ha riktigt fin finish i alla detaljer.

Som vanligt ska du väl välja den som sitter bäst på dig.

Inte mycket hjälp kanske...
 
en Berghaus Vulcan kan man lätt rippa ner till 1,9kg vilket är riktigt bra för en 80l rygga, troligtvis så funkat samma på Atlasen..
 
Atlas!

Jag skulle välja Berghaus Atlas utan att tveka. Du får en "bombsäker", stabil och mycket välgjord ryggsäck som inte är alltför tung (läs:betydligt lättare än de andra två) och dessutom har du möjlighet att ta loss sidofickorna för att använda som en liten dagturssäck (eller lämna hemma).
Som en extra bonus slinker du billigare undan så länge du inte åker över pölen och handlar... ;)

Vilken av säckarna som passar just dig bäst kan dock inte jag avgöra... :)
 
Har en BORA sen några år (60 liter) och det är den bästa säcken jag ägt! Sitter fantastiskt och tål MYCKET stryk..

OK, antagligen bra mkt dyrare men jag har inte ångrat mig..
 
Jag har inte testat någon på ryggen. Jag skulle luta åt Atlasen pga dess mycket goda rykte (framförallt bland vulkaner härpå utsidan) men också pga de andra säckarnas totala frånvaro av sidofickor. 100 liter är dock mer än vad jag skulle behöva men ok, man behöver ju inte ha ryggan sprängfylld.

Mvh
Peter P.
 
Om det är bråttom med ryggsäcksinköp så kan jag tala om att recon går på lite halvfart 3 veckor framåt.
Var in och köpte en Atlas i tisdags (då jag fått halva min utrustning stulen ur förrådet:() och då sa han att han skulle gå på semester i tre veckor från torsdag eftermiddag (idag). Han skulle dock komma in och jobba av lite ordrar nån dag under ledigheten.
Atlasen fanns i alla storlekar och det fanns även en lätt begagnad Vulcan strl.3 till skapligt pris.
 
mtpatrol; sa:
Om det är bråttom med ryggsäcksinköp så kan jag tala om att recon går på lite halvfart 3 veckor framåt.
Var in och köpte en Atlas i tisdags (då jag fått halva min utrustning stulen ur förrådet:() och då sa han att han skulle gå på semester i tre veckor från torsdag eftermiddag (idag). Han skulle dock komma in och jobba av lite ordrar nån dag under ledigheten.
Atlasen fanns i alla storlekar och det fanns även en lätt begagnad Vulcan strl.3 till skapligt pris.

Tack för info! Jo, det är lite bråttom. Lutar åt att köpa en Bora från Kanada. Pris inklusive frakt är ca 2800:- jämfört med 5000:- i sverige. Är det nån som vet om man riskerar att åka på extra kostnader i tullen?
 
bora 80 från Kanada

Vi beställde tre st Bora 80 från Kanada för två år sedan. Vi åkte på att betala moms och tull... Totalpriset blev ändå inte så illa, ca 2500:- allt som allt. (själva säcken kostade då 1800:- i Kanada och 4500:- i Sverige)
 
Re: bora 80 från Kanada

ErikW; sa:
Vi beställde tre st Bora 80 från Kanada för två år sedan. Vi åkte på att betala moms och tull... Totalpriset blev ändå inte så illa, ca 2500:- allt som allt. (själva säcken kostade då 1800:- i Kanada och 4500:- i Sverige)

Var köpte ni dem? Länk mottages tacksamt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Ryggsäcksvalet går mellan tre ryggsäckar Transportera 9
såg Valet står mellan tre ryggsäck. Transportera 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.