Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Väg 531
- Trådstartare Utric
- Start datum
Hej!
Jag åker nu för tiden alltid den "nya" vägen till Ljungdalen (bor i Uppsala), den har gjort att resan upp till Ljungdalen blivit kortare och framför allt på vintern så vet man att man kommer fram, har varit med om att vägen över flatruet varit stängd och fick därför åka runt för att komma till Ljungdalen,(skidåkning i Funäsdalen och turåkning/fiske i Ljungdalen). Det problemet finns dock inte på sommaren, vägen över flatruet är inte dålig (grusväg) men om det är viktigt att komma fram fort är vägen över Storsjö bättre.
Sedan kan det ju vara trevligt att stanna till och ta en fika eller bara gå ut och se sig omkring när man färdas till resmålet och då tycker jag att det är bättre att åka över flatruet.
Jag åker nu för tiden alltid den "nya" vägen till Ljungdalen (bor i Uppsala), den har gjort att resan upp till Ljungdalen blivit kortare och framför allt på vintern så vet man att man kommer fram, har varit med om att vägen över flatruet varit stängd och fick därför åka runt för att komma till Ljungdalen,(skidåkning i Funäsdalen och turåkning/fiske i Ljungdalen). Det problemet finns dock inte på sommaren, vägen över flatruet är inte dålig (grusväg) men om det är viktigt att komma fram fort är vägen över Storsjö bättre.
Sedan kan det ju vara trevligt att stanna till och ta en fika eller bara gå ut och se sig omkring när man färdas till resmålet och då tycker jag att det är bättre att åka över flatruet.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Hej!
Sagt & gjort alltså, det blir Flatruet på vägen upp
Tack för snabbt svar!
Hej!
Jag uttryckte mig lite dåligt i första inlägget,att åka över flatruet är som jag vet bara ett problem på vintern, snöröjarna hinner inte "få bort"
snön som driver igen vägen.
På sommaren kan det inte vara några problem att åka där, varför inte åka över flatruet på uppvägen och ta vägen över storsjö på hemvägen !
Jag uttryckte mig lite dåligt i första inlägget,att åka över flatruet är som jag vet bara ett problem på vintern, snöröjarna hinner inte "få bort"
På sommaren kan det inte vara några problem att åka där, varför inte åka över flatruet på uppvägen och ta vägen över storsjö på hemvägen !
Hej!
Jag vet att den kan vara stängd under vintern, råkade läsa en rapport från Trafikverket om hur dålig vägen é, det é därför jag slängde ut frågan här.
I deras rapport lät det mera som en kostig än som en väg, men jag ville ju inte ge upp mitt vägval utan att ens kolla med andra källor.
Jo, det var faktiskt tanken
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg