Vad tycker ni om Luxe outdoor Minipeak XL Pyramid

Hej!
ÄrLuxe outdoor Minipeak XL Pyramid .
Något för fjällen och skogen? Är det någon som använder sådan tält med kamin?
 
Hej!

Ja, jag har det tältet tillsammans med en Winnerwell fastfold titanium-kamin. Köpte det förra hösten och det har blivit ett av mina mest använda tält under det gångna året. Har mestadels haft det när jag cykelcampat eller vandrat. Tältet är relativt lätt för sin storlek, men ganska voluminöst.

Har använt det i kyla, lite snö, regn och blåst, samt fint och varmare väder. Dock inte i fjällen. Skulle säga att det primärt är ett skogstält för vår och höst, samt mildare vinter utan alltför mycket snö.

För pengarna så är det ett roligt och användbart tält. Helt ok kvalitet. Gillar att det går att använda en gren som mittstolpe. Jag har inte sömtätat det ännu, men det har knappt behövts ens vid rejält skyfall. Upplever det som för varmt för sommarbruk, framförallt med innertältet som medföljde. Funkar för övernattning med två lite mindre personer (jag är 184 cm och har övernattat med en mindre bekant) som känner varandra väl, eller en person med kamin.
 

Bilagor

  • Luxe minipeak xl.JPG
    Luxe minipeak xl.JPG
    2.5 MB · Visningar: 237
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.