Vad pysslar de med på Addnature?

Hej, de är med besvikelse jag skriver detta inlägg. Jag gillar att handla från addnature pga deras väldigt trevliga priser och kampanjer. Men varför strular de till mina orderar nästan varje gång? Jag började beställa där för länge sedan.. måste nog ha varit kring 2006, då beställde ja en suunto klocka med ett batteri som tydligen var urladdat så de fick skicka ett nytt efter många om och men.. På senare år så har jag beställt en marmot regnjacka, då kom jackan men den var inte avlarmad så jag fick gå på stadium och larma av den. Jag har beställt en tröja som ja inte fick någon faktura på. Vid jul så beställde ja 3 par liner handskar och de skickade bara 2. Efter att jag kontaktat dem, så är de inte så kul att behöva säg att på fraktsedeln står de att 3 par är skickade men bara 2 finns i paktet... De skickade iaf ett nytt par och de kom efter jul. Nu senast i raden misslyckanden så köpte jag tre grejer på "Ta 3 betala för 2" rean.. nu när ja hämtat paketet så saknas skalbyxorna och de finns ingen följesedel med heller. Är inte så kul att behöva ringa och säga att de har glömt att skicka ett par byxor för 2300kr .. De måste ju helt enkelt lite på mig, men ska det vara såhär? Är det bara jag som blir drabbad av detta?

mvh

ps: Skriver här för att deras kundtjänst stängde kl 16:00 idag så hann inte ringa dem.
 
Senast ändrad:
Öhh, kan man verkligen köpa en jacka i en butik (AddNature) och gå till en annan för att larma av den (Stadium)? Troll?
 

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Addnature har för närvarande rätt stora organisatoriska problem, då de just nu befinner sig i en aktiv expanderingsfas inom ehandel.

Min uppfattning är att de har tappat rätt mycket gällande kvaliteten på leveranser, såväl leveransprecision och orderprecision. Själv har jag börjat ogilla företaget på grund av dess mailbombningar som pågår på daglig basis. Det är en aggressiv marknadsförning som ännu (tack och lov) inte är så vanlig i Sverige.
 
Addnature har för närvarande rätt stora organisatoriska problem, då de just nu befinner sig i en aktiv expanderingsfas inom ehandel.



Min uppfattning är att de har tappat rätt mycket gällande kvaliteten på leveranser, såväl leveransprecision och orderprecision. Själv har jag börjat ogilla företaget på grund av dess mailbombningar som pågår på daglig basis. Det är en aggressiv marknadsförning som ännu (tack och lov) inte är så vanlig i Sverige.


Det brukar heta så innan konkursen är ett faktum. Strul gentemot kund har inga positiva bakomliggande orsaker, tvärtom.
 
Ett tips som egentligen inte vill behöva tänka på.
Film när du bryter förpackningen. Då är det lätt att bevisa vad som ingick.
 
Jag vet inget om addnatures nuvarande interna läge med de har ju i sina nyhetsmail avsierat att de expanderar med bikester och tycker mig ana flera flaggor på sidan vilket antyder flera länder.
Har inte beställt nyligen men tidigare har mina brställningar funkat bra.
Tuff konkurens från outnorth tycker jag mej se oc det leder till fördelar för mig - fri returfrakt och 365 dagars öppet köp hos både är tydliga och sunda tecken ¨på fungerande konkurens.

Framtiden utvisar om det ryms två webshoppar på marknaden.

/Patrik, handlar hos båda med ojämna mellanrum men det jag söker ni finns inte hos någondera - får nog bli från hestra direkt istället
 

avslutad210712

Gäst
Har aldrig haft några som helst problem med addnature oavsett om det gäller leveranstider, att leveransen innehåller det den skall, följesedlar, fakturering, returer etc etc men jag kanske har haft tur eller så har andra haft otur.
 
Addnature har för närvarande rätt stora organisatoriska problem, då de just nu befinner sig i en aktiv expanderingsfas inom ehandel.

Min uppfattning är att de har tappat rätt mycket gällande kvaliteten på leveranser, såväl leveransprecision och orderprecision. Själv har jag börjat ogilla företaget på grund av dess mailbombningar som pågår på daglig basis. Det är en aggressiv marknadsförning som ännu (tack och lov) inte är så vanlig i Sverige.

Instämmer helt... har också upplevt strul och börjar reta mig på näst intill dagliga "super sale" erbjudanden... outnorth har också varit ganska duktiga på detta med mail dom senaste veckorna...

Jag vet att jag självklart kan avregga mig på nyhetsmailen men jag vill ju ha erbjudanden, men kanske typ 1-2 gånger i månaden...
 
Känner inte heller alls igen det som TS har råkat ut för. Har en ganska diger orderhistorik på addnature senaste åren och till och med returer / byten pga fel storlek har fungerat helt friktionsfritt.
 
Jag sällar mig till skaran som inte har haft några problem med Addnature.

Jag handlar även av Outnorth men handlade hellre av Getout.

Har även nyligen handlat (i fysisk butik!) av Naturkompaniet och har ändrat mina förutfattade meningar om att de skulle vara dyrare på allt. Även om de inte direkt är billigare på något...
Bra bemötande i butik och kompetent personal var det i alla fall.

Har också hittat Alewalds på Kungsgatan i Stockholm. Kommer gå dit igen.

Lycka till med shoppingen!
thomas
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips