Vad har ni för hundar?

Har en Tysk Jaktterrier, som hittills aldrig kroknat före mig. Varken p.g.a. väder, temperatur eller för långa pass. Problemet är snarare att husse inte är ute HELA tiden... :)

Rasen är främst avlad på jaktliga egenskaper, så en förutsättning är förståss att man jagar oxo, annars blir dom aldrig riktigt lyckliga, även om han är ganska glad bara han får vara med.

Det blir aldrig långtråkigt med en Tyske kan jag lova, men googla och läs på väldigt noga innan om ni funderar på att skaffa en...

//Ronny


/Ronny

border terriern kanske är ett bättre alternativ, den tyska jaktterriern är en extrem jakthund?
 
mamman's kull snittade 543 poäng på MH och pappan strax lite bättre, detta garanterar inte ett skit men det ger en bra chans till önskat resultat

Detta trodde jag aldrig skulle inträffa :cool: Tänk att jag får rätta Patric!!!!!!!!!
Det var givetvis MT-poäng du tänkte på, MH ger ingen värdering, bara en beskrivning.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Rivieralöparens hund

Vi har en korthårig Vorsteh kille som heter Elvis (Riapias Giron). Han är 2,5 år. Han är en underbar mysig, pigg och nyfiken kompis som älskar att springa, fjällvandra och dra. Under vintern har jag börjat köra drag med honom så till nästa vinter ställer vi oss på start linjen för tävling i draghund.

Och jag åker omkring med en "morbror" till din hund;Irish,9år ,full styrka och fart ännu.
 
Detta trodde jag aldrig skulle inträffa :cool: Tänk att jag får rätta Patric!!!!!!!!!
Det var givetvis MT-poäng du tänkte på, MH ger ingen värdering, bara en beskrivning.

haha.. tack, du har naturligtvis rätt.. jag vet inte varför jag alltid säger och skriver fel.. Tack för gratulationen. :)

för övrigt så var det inte för att "flasha" utan att visa att det finns kennlar som avlar på arbetande hundar med friskt huvud och kropp.. hundar som är korade med så höga poäng kopplar väldigt sällan fel, tyvärr kan dom bli aningen trista.. tyvärr håller försvarsmakten just nu på att förstöra hundsverige, dom massavlar på oprövade föräldrar för att sedan rea ut hundar som inte håller måttet.. mycket tråkigt just när bland annat schäfer-sverige valt att separera bruks och utställningslinjerna och repektive intressen från varandra.. jaja..
 
Jag har en American Akita hane, vi bor i lägenhet men har nära till naturen, hunden är med mig överallt skog, fjäll och kanot.
 

Bilagor

  • lex0711a.jpg
    lex0711a.jpg
    48.8 KB · Visningar: 1,653

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
haha.. tack, du har naturligtvis rätt.. jag vet inte varför jag alltid säger och skriver fel.. Tack för gratulationen. :)

för övrigt så var det inte för att "flasha" utan att visa att det finns kennlar som avlar på arbetande hundar med friskt huvud och kropp.. hundar som är korade med så höga poäng kopplar väldigt sällan fel, tyvärr kan dom bli aningen trista.. tyvärr håller försvarsmakten just nu på att förstöra hundsverige, dom massavlar på oprövade föräldrar för att sedan rea ut hundar som inte håller måttet.. mycket tråkigt just när bland annat schäfer-sverige valt att separera bruks och utställningslinjerna och repektive intressen från varandra.. jaja..

Har man en bra hund så får man flasha lite.
Vänta bara till lillplutten kommer ut på banan ;-)
 
Hundvalet börjar förhoppningsvis närma sig. Är det någon som har erfarenhet av antingen Labrador eller Finsk lapphund?
 
Klarar man av att leva med hundhår på alla sina kläder och saker plus att hunden skäller mycket och länge när det kommer någon, då är Finsk Lapphund helt rätt.
Jag har en "Finne" och han är den trevligaste och bästa hund jag haft, en riktig skogskompis.
 

Bilagor

  • kompisen.jpg
    kompisen.jpg
    140.4 KB · Visningar: 1,584
Jag har två riesenschnauzers och en jaktcocker som jag tävlar med i lite olika grenar men det är främst drag som vi syssla med! Både barmark, släde och nordisk stil :)

1339005998_resized.jpg

Här går mina två hanar i led och två inlånade tikar går bakom. Cockerspanieln agerar coach!
 

gro

Avslutat
Jag funderar på att skaffa en till hund. En black and tan coonhound. Verkar mycket trevlig. Och vacker, som en välstrykt blodhund. Men den här gången blir det en tik.
 
Klarar man av att leva med hundhår på alla sina kläder och saker plus att hunden skäller mycket och länge när det kommer någon, då är Finsk Lapphund helt rätt.
Jag har en "Finne" och han är den trevligaste och bästa hund jag haft, en riktig skogskompis.

Mina föräldrar har en finsk lapphund, och jag kan inte påstå att hon är så där väldigt skällig, så den biten kan säkert bero en hel del på linjer/individ/uppfostran :).
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.